Romanii isi schimba in medie telefonul o data la 2 ani, mai des in cazul telefoanelor premium

quickmobile

Romanii isi schimba in medie telefonul o data la 24 de luni de zile, cei cu buzunare mai largi, care vaneaza telefoane premium, o fac chiar mai des.

Potrivit unui studiu de piata efectuat de catre cei de la QuickMobile, peste 90% dintre clientii interesati de telefoane mobile cauta sa achizitioneze un smartphone, iar rata de schimb a telefonului variaza intre 6 luni, pentru dispozitivele premium, si pana la 2 ani de zile pentru modelele care au un pret mediu si scazut.

Peste jumătate dintre telefoanele comercializate de QuickMobile sunt modele vârf de gamă, ceea ce demonstrează apetitul românilor pentru tot ce este nou în materie de tehnologie. Pentru a veni în întâmpinarea acesteinevoi, precum și a dorinței de a-și schimba cât mai des telefonul, le oferim în permanență cele mai noi dispozitive mobile, în cel mai scurt timp de la lansarea pe piețele internaționale sau chiar simultan cu aceasta“, a declarat Tudor Țiboc, General Manager QuickMobile.

Potrivit acestuia, vânzările pe segmentul smartphones au crescut cu 40% în ultimul an, iar pentru primul semestru din 2015 compania este în grafic cu estimările. Evoluția pozitivă a vânzărilor se datorează în principal segmentului de clienți „early adopters”, care preferă să achiziționeze în precomandă produsele cele mai recent lansate pe piață.

„Am observat că există tot mai mulți clienți dornici să aibă cele mai recente lansate telefoane și gadget-uri pe plan internațional, fiind chiar dispuși să achiziționeze produsele în stadiul de precomandă, respectiv să plătească un produs și să aștepte câteva zile până la livrarea propriu-zisă. Cea mai mare surpriză de la începutul anului au fost precomenzile pentru Apple Watch, unde într-un interval de doar două săptmâni sau achiziționat peste 300 de smartwatch-uri”, a adăugat Tudor Țiboc.

Datele QuickMobile mai arată că 70% dintre clienții care achiziționează telefoane mobile sunt bărbați, aceștia preferând în mod special dispozitivele cu ecran mare. La rândul lor, femeile pun accent pe design, îndreptându-se către telefoanele cu carcase colorate, care pot fi accesorizate ușor. Mai mult, 3 din 5 clienți care achiziționeză un smartphone cumpără și accesorii pentru protecția acestuia, cele mai vândute fiind husele și foliile de ecran.

De asemenea, românii își mențin interestul față de dispozitivele dual-SIM, circa 20% dintre telefoanele achiziționate în ultimul an având această funcție.

„Interesant este și faptul că tot mai mulți clienți sunt curioși în legătură cu ce alte gadget-uri pot folosi cu ajutorul telefonului mobil, existând clar un interes pe zona dispozitivelor inteligente, care înglobează conceptul de Internet of Things”, a mai precizat Tudor Țiboc.

Printre cele mai achiziționate gadget-uri inteligente, în primele șase luni din acest an, se numără dispozitivele pentru controlul temperaturii în casă prin intermediul telefonului, camere video inteligente, cu senzori de mișcare și sunet conectate direct de pe smartphone, precum și sisteme de monitorizare pentru animalele de companie, care arată poziția lor exactă într-un anumit perimetru sau dacă au făcut suficientă mișcare. De asemenea, printre produsele cele mai căutate în această perioadă se mai numără și becurile inteligente, care permit controlul culorii și intensității luminii prin intermediul telefonului mobil.

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *