Samsung unul din producatorii neseriosi in materie de software update

vulnerabilitate descoperita samsung smart tv

Am decis sa scriu acest mic editorial datorita numarului mare de cereri ale cititorilor nostrii enervati de problemele intampinate cu produsele electronice care necesita software update-uri (in special pe partea de gadget-uri mobile), iar cu aceasta ocazie o sa ma includ si pe mine printre ei (chiar daca nu e vorba de un dispozitiv mobile) pentru ca de curand am facut marea greseala sa achizitionez un Smart TV Samsung, cand puteam bine mersi sa cumpar ceva mult mai ieftin fara partea de functii Smart.

De ce spun acest lucru? Pentru ca am avut neplacuta surpriza sa constat ca Samsung Romania forteaza instalarea de aplicatii romanesti pe televizor atunci cand facem update fara posiblitatea de a le putea dezinstala, aplicatii pe care le consider inutile gen PeTeava (copie Youtube), Voyo, Seenow (servicii pay-per-view de care nu am nevoie atata timp cat am RCS), Cinemagia (IMDb mult peste).

Nu ma deranjeaza faptul ca Samsung Romania incearca sa promoveze aplicatiile romanesti pe Smart TV, chiar gasesc acest lucru este benefic pentru dezvoltatorii autohtoni de software, insa ma deranjeaza decizia lor de a nu oferi proprietarilor de astfel de TV-uri optiunea de a putea dezinstala aplicatiile respective. Pur si simplu nu le mai poti sterge de pe hub odata ce software update-ul este instalat.

Gasesc foarte frustrant sa vezi scris mare pe ecran, atunci cand intri in Samsung Hub – PeTeava (aplicatie romaneasca cu denumire luata din limbajul de strada/mahala).

Am incercat in ultima saptamana si jumatate sa comunic civilizat cu Samsung Romania si de fiecare data m-am lovit de baietii din Call center care mi-au spus ca nu se pot dezinstala decat daca resetez softul televizorului, ceea ce inseamna ca daca nu suntem interesati de aplicatiile mai sus mentionate, va trebui sa mentinem Smart TV-urile versiunea de software cu care acesta vine din fabrica. In plus mi-au promis ca inainteaza sesizarea mea catre echipa tehnica care se ocupa cu optimizarea si distribuirea software update-urilor in Romania. Au trecut aproape 2 saptamani de cand i-am contactat si nici in ziua de azi nu am primit macar un email din partea lor in care sa ma notifice de stadiu in care se afla sesizarea facuta de mine.

Ba mai mult, am contactat si servicii precum Voyo, iar ca solutie la cererea mea de rezolvare a problemei mi-au sugerat sa renunt efectiv la Samsung Hub (zambet ironic) prin aceiasi metoda de resetare a update-urilor, indicandu-mi ca am acceptat termenii si conditiile prevazute la update.

Inteleg faptul ca Samsung are incheiate o serie de contracte de parteneriat cu astfel de dezvoltatori autohtoni si chiar cu servicii de continut pay-per-view multimedia, insa nu inteleg de ce nu suntem liberi sa alegem ce dorim sa accesam de pe produsele achizitionate. E ca si cand dai banii pe ceva ce nu este 100% al tau sau ma insel?

Stiu o sa imi spuneti ca sunt acele forme de ‘Terms and Conditions’ la care am dat ‘OK’ imediat ce am fost instiintat de disponibilitatea software update-ului, dar nu credeti ca este o masura impusa cu forta de producator? Sunt curios sa aflu punctul de vedere al ANPC-ului. Voi ce parere aveti?

8 Comentarii

  1. Cristi Gavrilescu

    February 1, 2013 at 11:54 am

    Am vorbit si eu cu cei de la Samsung si mi-au explicat ca update-urile vin mai greu pentru ca drumul e lung de la Google, pentru Android, pana la personalizarile pentru fiecare tara si pentru fiecare operator. Eu am resetat setarile din fabrica si nu i-am mai dat accept pentru Smart Hub. In rest televizorul mi se pare de-a dreptul smart. Sunt foarte multumit de el.

    • Florian Mihu

      February 1, 2013 at 3:27 pm

      e o solutie de compromis (enervanta) sa resetezi softul la versiunea din magazin.. practic nu poti beneficia de update-uri daca nu vrei sa ai aplicatiile respective instalate pe TV, plus ca am observat o chestie de cand am pus ultima versiune *.*.031 cateodata ramane negru ecranul atunci cand schimb de pe un post/canal Tv pe altul ..cate 10-15 secunde apoi isi revine dar numai daca schimb canalele.

    • Sabin

      February 3, 2013 at 6:59 pm

      Ai drepatate, pana or sa corecteze chestia asta poti sa revii la setarile initiale, pentru ca sunt sigur ca se va rezolva inconvenientul si o sa putem dezinstala orice aplicatie nu o consideram utila. Eu am un smartphone ce utilizeaza Android 4.0, alt brand decat Samsung, nu dau nume… si nu am nici un update disponibil…. asa ca sa fim putin ingaduitori coreeni produc de la smartphoane, tablete, televizoare, mai nou si camere inteligente pentru ca toate gadgeturile astea au nevoie de suport si de updateuri.

  2. Mircea

    September 15, 2013 at 7:06 pm

    Problema are o solutie f simpla. Poti sa alegi alta tara pentru Samsung App Store si atunci o sa iti dispara toate aplicatiile romanesti si o sa ai acces la cele din America de exemplu. Modalitatea de schimbare e f simpla sio gasiti aici : http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/1138038-samsung-f-series-smart-tv-2013-

  3. Dark

    February 26, 2014 at 8:51 pm

    Si eu am avut aceeasi problema cu un telefon Samsung S3. Initial am crezut ca problema e de la operatorul de telefonie mobila, dar se pare ca pe toata platforma Samsung e problema asta. Urat. Foarte urat din partea lor.

  4. Claudiu

    July 2, 2014 at 7:16 am

    Eu am o intrebare pentru voi daca ma puteti ajuta…am un smart tv samsung 32h6400 si imi apare ca ar fi un update disponibil…intrebarea este, daca fac update se pierd setarile din televizor? gen setari retea, canale, parole etc?

    • Florin Popovici

      July 2, 2014 at 1:25 pm

      Nu, acelea nu se pierd. Lista de canale se pierde, doar daca ii dai sa scaneze dupa programe. Pt lista de canale poti salva pe un stick USB… apoi muta e PC si intocmi o lista preferata asa cum iti doresti .. cu un programel Samsung Channel Editor, nu-i mai retin numele exact.

  5. eu

    November 6, 2014 at 5:11 pm

    e abuziv deranjant big shit nu pot dezinstala nimic

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *