Ce ne facem cu ofertele ridicole ale operatorilor de telefonie mobila in era dispozitivelor cu ecran tactil? [Editorial]

trafic de date

Foarte rar am timp sa scriu cate un editorial, insa, astazi am avut ceva timp si am decis ca e momentul sa pun putin piciorul in prag in privinta ofertelor, de-a dreptul ridicole ale operatorilor de telefonie mobila.

Prin 2004 ne bucuram de faptul ca, Connex se pregatea sa lanseze faimoasele cartele Kamarad si GO, care ofereau clientilor sai pentru prima data atat de mult doritele minute in retea.

In 2013 traim in era smartphone-urile (telefoanele inteligente) si al tabletelor, dispozitive care predomina piata pe segmentul mobil si nu numai. Ceea ce inseamna ca, calculatorul de acasa (PC Desktop-ul) poate fi “introdus foarte usor in buzunar,” deoarece noile dispozitive portabile nu sunt doar telefoane, ci computere in toata regula cu RAM, CPU, etc. Si atunci stau si ma intreb, de ce operatorii de telefonie mobila inca continua sa ne “bage pe gat” oferte cu minute in retelele lor (Orange, Vodafone, Cosmote) de nu ai timp sa le vorbesti, sms-uri nelimitat in orice retea (cazul Vodafone), ca doar “nu ne dorim sa ramana fetele nesemesuite,” in timp ce traficul de date oferit este ridicol.

Ma intreb care e logica celor care se ocupa de elaborarea unor astfel de promotii ridicole, atunci cand decid sa introduca in oferte trafic de date intre 20MB si pana in 2GB,  intr-o retea care se doreste a oferi servicii 4G la viteze de peste 50Mb pe secunda. Dupa logica mea, la asemenea viteze 4G (care chiar daca nu sunt disponibile deocamdata decat in anumite zone din tara), acei maxim 2GB trafic de net, se duc la fel de repede ca si cand ai clipi.

Dar haideti sa nu discutam despre viteze 4G, deoarece devine absurd cand discutam despre trafic de date si asemenea viteze de descarcare. Sa  ramanem la viteze 3G. Desi, anumiti operatori ofera trafic gratuit pe Facebook sau in portalele proprii, GB  oferiti de operator nu iti ajung daca esti posesorul unui smartphone sau al unei tablete. Am dreptate? Sau poate ca iti ajung daca esti foarte, foarte chibzuit si atent atunci cand te conectezi la internet sa nu incarci videoclipuri pe Youtube, sa nu incarci poze la o rezolutie foarte mare si sa eviti pe cat posibil sa faci download de fisiere, numai daca e musai.

Traim intr-o perioada in care retelele Wi-Fi (wireless) se gasesc peste tot, in cafenele, in piete, la mall-uri (cel putin in orasele mari – Timisoara, Bucuresti). Aceste APN-uri wireless, fie ele si nesigure, iti pot oferi viteze mult mai bune, decat cele 3G oferite de operatori si in plus, traficul pe internet este, sa ii spunem gratuit, daca reteaua nu este protejata de o parola (cheie).

Intrebati daca se fac studii de piata pentru a afla ce isi doresc clientii lor cu adevarat de la aceste oferte, ni s-a comunicat ca se fac astfel de studii, de piata si chiar unele foarte amanuntite. Oare?

Stau si ma intreb, de ce in 2013 operatorii locali vand mai mult smartphone-uri si tablete si mai putin telefoane feature (normale) la care ni se ofera minute si sm-uri cu nemiluita si trafic de date de toata jena, cand toti acesti posesori de dispozitive inteligente folosesc internetul pentru a comunica prin Facebook, WhatsApp, Skype, Yahoo Messenger, Google Hangouts, Viber si lista poate continua. Cine mai are nevoie de SMS-uri nelimitate in toate retelele (probabil zero virgula ceva la suta din totalul de clienti??). Cati dintre voi aveti nevoie de minute si de sms-uri si mai putin de trafic pe internet?

Mergand mai departe, avem tarifele (ofertele) serviciilor in roaming, pe care un om cu capul pe umeri nu le va folosi niciodata, cel putin atata timp cat are un dispozitiv inteligent la dispozitie cu ajutorul caruia se poate conecta la internet, oferindu-i posibilitatea de a discuta cu prietenii sau familia, prin intermediul video conferintelor de pe Skype, Google Hangouts Yahoo Messenger, etc.

Nu de putine ori, clientii tuturor operatorilor sau plans de facturi imense datorita acestor servicii de roaming si atunci de ce le-ar folosi cineva? Cred ca e timpul ca operatorii nostri sa ia o decizie serioasa in privinta acestor oferte promotionale ridicole si sa ofere clientilor lor mai mult trafic de date, asta daca vor sa atraga clienti catre produsele cu ecran tactil si implicit catre ofertele cu trafic de date inclus ce le va aduce profit.

In Statele Unite spre exemplu, T-Mobile a luat atitudine, facand un prim pas prin introducerea abonamentelor lunare (fara contract semnat pe un an sau chiar doi). Pur si simplu clientul plateste pentru o luna de zile si la finalul celor 30 de zile daca nu este multumit de serviciile lor, poate opta pentru un alt operator, fara sa mai fie stresat de faptul ca il leaga un contract care poate fi desfacut decat la achitarea lunile ramase pana la finalul contractului.

Poate nu toate exemplele, pe care le-am dat sunt dintre cele mai edificatorii, si poate am fost putin subiectiv in anumite momente, dar cred ca marea majoritate dintre voi sunteti de acord cu mine, referitor la ofertele operatorilor de telefonie mobila.

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *