Future of Mobile 2013 despre tendintele industriei mobile pe 2014

dscf1430

Pe 5 decembrie a avut loc conferinta Future of Mobile, eveniment ce si-a propus sa analizeze oportunitatile si tendintele industriei mobile pentru anul 2014.

Specialistii din domeniu au prezentat in ansamblu, viitorul si schimbarile in piata serviciilor mobile si au abordat teme precum: Mobile Content and Application, Mobile Commerce, Mobile & Social Networking, Mobile Payment si Location Based Services.

Prima sectiune a evenimentului a fost onorata de catre Petru Jucovschi de la Microsoft, Florin Ionescu de la Ascend si Sebastian Vaduva de la Appscend cu prezentari despre aplicatiile din zona de mobile.

Al doilea panel a fost ocupat de catre Dan Badea de la Equilable Software, Sorin Manica de la Netbridge si Felix Crişan de la mobiPay.

Prezentarile au fost interesante si au punctat in mare cam ceea ce ne rezerva viitorul pe latura de mobile, in zona aplicatiilor si a protectiei de date in zona utilizatorilor.

Nu am fost deloc surprinsi sa aflam ca in momentul de fata peste 100 de milioane de utilizatori au pe device-urile lor, Windows 8, iar peste 250 de milioane de descarcari sunt realizate din Windows Store, cu peste 9 milioane de tranzactii efectuate zilnic numai de catre utilizatorii de smartphone, din Windows Phone Store.

Avand in vedere ca incasarile in urma aplicatiilor de mobile in anii precedenti au fost de 18 miliarde de dolari in 2012 si respectiv 26 de miliarde de dolari in 2013, in anul urmator se estimeaza o crestere semnificativa a celor ce vor lucra in domeniul de dezvoltare a aplicatilor mobile.

Si anul acesta, cei mai satisfacuti clienti au fost cei ce utilizeaza zilnic sistemul de operare IOS cu un procent de 73% fata de 53% dintre utilizatorii de Windows Phone a carei pondere de satisfactie este de doar 53%.

In perioada ianurie 2011 ianuarie 2012, 53% dintre utilizatorii de BlackBerry au platit pentru descarcarile efectuate, fata de 37% dintre utilizatorii de IOS.

In urma publicitatii pe mobile, in aceeasi perioada de an, 53% dintre utilizatorii de Windows si 43% de Android, au efectuat descarcari si au realizat incasari uriase de ordinul zecilor de milioane de dolari.

Principalele cresteri financiare in randul celor ce realizeaza diverse aplicatii, se vor observa in clipa in care vor investi fonduri in promovarea de software a produselor lansate si mai ales, in momentul in care vor merge targetat cu produse catre utilizatorii de smartphone.

Asa cum era de asteptat, viitorul oricarei aplicatii de mobile trebuie sa se adreseze celor patru ecrane de baza: TV, telefon, tableta si laptop, iar disponibilitatea aplicatiei trebuie sa fie valabila pentru cel putin primele trei sisteme de operare de mobile. 

text/photo: Alexandra Tudorache

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *