Patru din zece romani se gandesc sa cumpere un smartwatch in urmatorul an

smartwatch

Motorola Moto 360 smartwatch

Piata de wearables (gadgeturi purtabile) este in crestere, in special pe segmentul de smartwatch, acolo unde, tot mai multi oameni pasionati de tehnologie adopta acest tip de ceas de mana.

Smartwatch-ul ofera o sumedenie de functii utile utilizatorului: de la banala afisare a orei exacte, la inregistrarea numarului de pasi efectuati zilnic, la afisarea pulsului sau a numarului caloriilor arse in timpul activitatilor zilnice, la accesul rapid la SMS-uri, emailuri si alte notificari precum zilele de nastere ale celor dragi, agenda zilei sau posibilitatea de a initia chiar si apeluri telefonice direct de pe acest tip de gadget.

Toate acestea, sunt functii care ii atrag pe cei care isi doresc sa fie in trend cu noua tehnologie disponibila pe piata, astfel, cei de la iSense Solution au efectuat un studiu de caz si au ajuns la concluzia ca 4 din 10 romani se gandesc sa achizitioneze un smartwatch in urmatoarele 12 luni de zile.

Deși smartwatch-ul este considerat un produs scump (vezi oferta de smartwatch-uri de la eMAG), 50% dintre români îl găsesc foarte util, insa, doar 2% dintre utilizatorii de internet din România au în prezent un ceas inteligent.

Potrivit studiului, peste 80% dintre români sunt familiarizați sau cel puțin au auzit de conceptul de ceas inteligent (smartwatch). Apple se află pe primul loc în topul celor mai cunoscute mărci de ceasuri inteligente în România, fiind menționată de 60% dintre români, nu foarte departe situându-se Samsung, cu 58%. Totuși, în ceea ce privește intenția de cumpărare, 47% ar achiziționa marca Samsung, față de 29%, care ar alege marca Apple. Următoarele preferințe, atât ca notorietate, cât și ca dorință de achiziționare, sunt mărcile Sony și LG.

„Faptul că doar 2% dintre utilizatorii de internet din România au un smartwatch ne arată că momentan această tehnologie este mai degrabă una de nișă. Ea are însă potențial de creștere, iar gradul în care vor fi adoptate ceasurile inteligente de către consumatori depinde în primul rând de utilitatea pe care acestea și-o vor dovedi. Astfel, 50% dintre cei interesați să cumpere o anumită marcă de ceas inteligent iau în calcul utilitatea ceasului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Alte caracteristici care stau la baza intenției de cumpărare a unui smartwatch de către români sunt multitudinea aplicațiilor existente (42%), posibilitatea comunicării cu alte persoane atunci când le este greu să utilizeze telefonul, cum ar fi cazurile în care se află la volanul mașinii (38%), design-ul (37%) și durata de viață a bateriei (32%).

„Pe lângă accentul pe funcțiile utile, producătorii și vânzătorii de ceasuri inteligente trebuie să iși cunoască foarte bine potențialii cumpărători. În România, mai interesați să își cumpere un smartwatch în următoarele 12 luni sunt bărbații și tinerii activi profesional din intervalul de vârstă 25-34 de ani, cu venituri personale de peste 3.000 RON”, completează Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Cele mai utile funcții ale unui smartwatch dorite de posibilii cumpărători sunt considerate a fi GPS-ul (76% dintre români), precum și posibilitatea de a efectua și de a primi telefoane prin intermediul ceasului (72%) sau cea a verificării pulsului și a activității fizice a persoanei care poartă ceasul (72%). Următoarele ca însemnătate pentru utilizatori sunt posibilitatea de a trimite e-mail-uri (62%) și posibilitatea de a trimite mesaje text prin intermediul ceasului (58%).

Pe de altă parte, principalele motive invocate de către cei care nu doresc să cumpere un smartwatch sunt prețul ridicat (64%), faptul că sunt mai conservatori și preferă să poarte ceasuri normale (27%), iar 22% consideră că aceste ceasuri nu le oferă nimic în plus față de un smartphone. Mai mult, 11% consideră smartwatch-urile ca fiind o tendință trecătoare.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.070 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *