Operatorii telecom somati sa prezinte contractul-cadru (de internet, tv si telefonie) pe site-uri

Operatorii telecom somati sa prezinte contractul-cadru

ANCOM ne atentioneaza cu privre la semnarea unui contract de telefonie, internet sau televiziune. Operatorii telecom somati sa prezinte contractul-cadru pe site-uri la vedere.

ANCOM (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii) le impune furnizorilor de servicii de comunicatii electronice anumite obligatii cu privire la contractul-cadru. Acest contract contine prevederile care se aplica intre utilizator si furnizorul de servicii, indiferent de oferta aleasa.

Noile obligatii la care sunt supusi furnizorii de servicii sunt urmatoarele:

  1. Contractul-cadru trebuie sa fie disponibil pe pagina de internet a furnizorului, printr-un link de pe pagina principala;
  2. La cerere, furnizorii sunt obligati sa le ofere utilizatorilor o copie a acestui document pe care sa o studieze acasa.

Indiferent de serviciul de care sunt interesati, ANCOM ii sfatuieste pe utilizatori sa solicite toate documentele contractului si sa le studieze cu atentie inainte de a semna. Printre informatiile la care trebuie sa fie atenti se numara: perioada minima a contractului, existenta unor servicii aditionale care se activeaza automat si  tarifele lor, taxe pentru servicii aditionale, ce restrictii se aplica in anumite cazuri, suspendarea serviciului si despagubirile la care au dreptul utilizatorii in caz de neintelegeri.

Ce ar trebui sa verificati cu mare atentie in contractul-cadru de telefonie, internet sau televiziune:

  • perioada minimă a contractului şi taxele pe care trebuie să le plătească dacă renunţă la contract înainte de expirarea acestei perioade;
  • ordinea de consum a resurselor (minute/SMS-uri/MMS-uri/apeluri video);
  • perioada de valabilitate a unor extraopţiuni sau a unor bonusuri alocate;
  • dacă există servicii suplimentare care se activează automat odată cu activarea serviciului (de exemplu, serviciul de internet pe mobil, serviciul de roaming) şi tarifele aferente acestor servicii;
  • dacă există taxe pentru servicii adiţionale (precum tariful de instalare, tariful pentru emiterea facturii detaliate, chirii pentru echipamente);
  • dacă şi ce restricţionări se aplică la utilizarea anumitor servicii/aplicaţii;
  • cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază;
  • în ce condiţii se poate suspenda serviciul;
  • la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă contractul.

Daca nu gasiti acest contract-cadru pe pagina de internet a furnizorului, ANCOM va sfatuieste sa faceti o sesizare. Aceste obligatii au intrat in vigoare la data de 27 iunie 2015.

Motivul pentru care ANCOM impune acest set de masuri, se datoreaza faptului ca operatorii cauta mereu sa dribleze legea, iar clientii au de suferit. ANCOM a inregistrat foarte multe sesizari din partea utilizatorilor de servicii in ultimii ani, acestia plangandu-se de contractele semnate si de clauzele lor.

Pentru alte informatii accesati site-ul ANCOM.

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *