De ce Microsoft va continua sa produca telefoane, in pofida zvonurilor?

wp_20150517_13_43_41_pro

In ultima saptamana, s-a discutat intens pe Internet, dar in mod special pe retelele de socializare, despre posibilitatea ca Microsoft sa renunte la a mai produce telefoane mobile. Si asta, din cauza faptului ca, oamenii, evita sa achizitioneze smartphone-uri cu Windows, in mare parte datorita slabei sustineri din partea dezvoltatorilor de aplicatii (multe aplicatii considerate importante lipsesc cu desavarsire de pe Windows Store, sau sunt realizate de Microsoft si sunt de o slaba calitate – i.e. Facebook, YouTube), care prefera sa se orienteze pe dezvoltarea de aplicatii pentru sistemele iOS si Android, si mai putin pe platforma Windows Phone/Mobile.

Sa ne reamintim, ca Microsoft a cumparat divizia de serivicii si dispozitive de la Nokia pentru fabuloasa suma de 5.44 miliarde de euro, astfel ca e aproape inimaginabil ca americanii sa renunte la productia de telefoane mobile.

Din punctul nostru de vedere, mai degraba, vor renunta in a mai produce telefoane sub un brand (Lumia), care nu se vinde asa cum se asteptau cei de la Microsoft, atunci cand au decis sa cumpere business-ul finlandezilor de la Nokia. Astfel, compania s-ar putea concentra in urmatorii ani pe un alt brand, unul care nu este intiparit in mintea oamenilor ca un brand care nu aduce profit.

Se zvoneste ca Microsoft pregateste primul smartphone sub brandul Surface, probabil, pentru a intregi si intari gama si brandul Surface, brand ce contine in acest moment tabletele Surface si laptopul Surface Book. Microsoft pare sa isi schimbe strategia, incercand o abordare similara cu cea a celor de la Apple. Adica, mai putine telefoane lansate pe piata numai cu design premium, si mai rar. Sa nu uitam ca, Microsoft, este o compania care ofera mai degraba servicii si experiente software decat solutii hardware (segment unde inca are probleme de adaptare, din lipsa de experienta).

Intr-un viitor apropiat, Microsoft ar putea renunta la brandul Lumia, pentru a lansa gadgeturi sub brandul Surface, odata cu care sa integreze un pachet complet de solutii si servicii software (Office – Word, Excel, PowerPoint; servicii de cloud prin OneDrive; asistentul virtual Cortana; Bing sau efectuarea de plati mobile, printre altele). Microsoft detine sub 2% din piata de smartphone, chiar daca in ultimul trimestru (Octombrie – Decembrie 2015) a vandut peste 5.8 milioane de telefoane Lumia la nivel global, compania vede o scadere de 54% in vanzari comparativ cu acelasi trimestru din 2014.

Deisgur, toate acestea sunt doar discutii si pareri, insa, credeti ca Microsoft va renunta la brandul Lumia?

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *