Producatorii de telefoane mobile sunt suspectati de lipsa de transparenta, Apple in principal

Recent, Apple, a recunoscut public ca incetineste in mod intentionat si fara acordul clientului performanta telefoanelor iPhone, scandal ce a luat amploare in ultimele saptamani, ducand chiar la chemarea producatorului in instanta judecatoreasca datorita faptului ca telefoanele au lag, si la investigatii ale institutiilor statului asupra producatorilor de telefoane, precum cea din Italia.

Fiind vorba despre Apple, cel mai important producator de gadgeturi la nivel global, face ca lumea sa isi puna intrebari de genul:

Daca cel mai important brand se preteaza la astfel de metode, ce i-ar impiedica pe ceilalti producatori sa faca la fel, sa incetineasca performanta telefoanelor lor prin actualizari de software, pentru a determina clientul sa renunte la produs ca sa-si cumpere altul nou in schimb.”

Scandalul iscat nu a facut altceva decat sa puna sare pe o rana mai veche, si anume, sa scada increderea oamenilor in companiile producatoare, mai ales ca Apple a decis saptamana aceasta sa vorbeasca despre asa-zisa lor transparenta prin vocea sefului sau, Tim Cook, asta abia dupa ce compania americana a fost prinsa cu mata in sac.

Cu toate ca aceste gadgeturi inteligente costa o mica avere si ca unii clienti ajung chiar sa se indatoreze la banci (contracteze credite) doar pentru a fii in trend cu restul lumii, producatorii de electronice continua sa aiba o atitudine lipsita de respect, acuza clientii acestora pe retelele de socializare. Cel mai bun exemplu in acest sens (pe langa actualul scandal produs de Apple pe marginea incetinirii performantei telefoanelor sale fara acordul clientului) e aspectul actualizarilor de software, suport care mai mereu le este oferit clientilor cu mare intarziere, desi lipsa unui patch care sa repare vulnerabilitatile sistemului de operare (a unei gauri de securitate) poate duce la pagube foarte mari. (utilizatorului i se pot fura datele de pe card stocate in memoria telefonului mobil, daca vulnerabilitatea nepatch-uita la timp ofera acces de administrator pe dispozitiv).

Mai grav e ca, unii clienti ajung sa plateasca peste 800, 1.000 € pe un astfel de telefon cu software vulnerabil, iar in loc sa primeasca suport pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva hackerilor, prin distribuirea de software update-uri periodice, majoritatea producatorilor aleg sa actualizeze telefoanele vandute numai o singura data la 6 luni, un an, ba in unele cazuri raman la aceeasi versiune de sistem cu care au plecat de pe raftul magazinelor, producatorul refuzand sa investeasca bani si timp in actualizarile de software critic de importante in ceea ce priveste securitatea datelor cu caracter personal, mai ales pentru clientii care efectueaza plati cu cardul online prin intermediul smartphone-ului.

E o vorba in comert: “clientul meu, stapanul meu”, vorba de care producatorii de telefoane mobile in special nu prea par sa tina cont, conform reprosurilor aduse de utilizatorii de smartphone-uri.

6 Comentarii

  1. Koryna Ln Kov

    January 19, 2018 at 2:44 pm

    Cu câtă oferta exista pe piata gadgeturilor, fanii telefoanelor mobile, au de unde alege, chiar daca nu este Apple.

  2. Ciupala Marilena

    January 19, 2018 at 3:48 pm

    Sunt foarte multe oferte cu gadgeturi foarte interesante si utile.Trebuie sa sti ce anume cauti si cat de bun ca de ales ai de unde 😊😊😊

  3. Aileni Marian

    January 19, 2018 at 5:44 pm

    Problema este veche! Soluție pentru există trebuie doar sa vrea!

  4. Daniel Ionut

    January 20, 2018 at 1:40 am

    E si vina noastra pentru ca de cele mai multe ori ne lasam prostiti foarte usor.

  5. Badea Gabriela

    January 20, 2018 at 8:00 pm

    Acest scandal va face sa dispară mult mai repede interesul pentru Apple.

  6. Cristy Cristian

    January 24, 2018 at 9:16 pm

    La cate gadget-uri sunt pe piata trebuie doar sa fi la curent cu cele bune si performante

Comenteaza

Your email address will not be published. Required fields are marked *