Autoritatea Nationala pentru Administrarea si Reglementarea in Comunicatii, a dat astazi publicitati un comunicat de presa, prin care informeaza romanii despre drepturile lor atunci cand sunt ofertati telefonic, prin email sau online de catre companiile telecom.
Practic, niciun acord de contract incheiat verbal (telefonic), prin email sau online nu este valid pana ce clientul nu semeneaza pe hartie (in original) contractul respectiv, avand dreptul de a se retrage dintr-un astfel de contract virtual in termen de 14 zile de la data incheierii lui, fara a da explicatii companiei respective.
Mai jos, gasiti toate explicatiile legat de drepturile romanilor privind contractele incheiate telefonic / email / online, transmise de catre ANCOM in parteneriat cu ANPC, si modul cum puteti reclama astfel de contracte.
[showhide]Ce este contractul la distanță?
Contractul la distanță este acel contract încheiat între un furnizor şi un utilizator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii organizat fără prezenţa fizică simultană a celor două părţi, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicaţii online etc.).
În contextul unei piețe competitive și al diversității tot mai mari de oferte comerciale din domeniul comunicațiilor electronice, posibilitatea de a încheia contracte prin mijloace de comunicare la distanță oferă consumatorilor oportunitatea de a beneficia de oferte avantajoase, personalizate propriilor nevoi de consum, fără a se deplasa la centrele comerciale ale furnizorilor.
Drepturile utilizatorilor
Indiferent de mijlocul de comunicare la distanță utilizat pentru încheierea contractelor la distanţă,
Informațiile specifice despre încheierea contractelor la distanţă pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
Obligațiile furnizorilor cu privire la informarea utilizatorilor
Operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.
Ghidul realizat de ANCOM și ANPC
Atât ANCOM, cât și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea și sancționarea modului în care este implementată legislația privind încheierea contractelor la distanță de către furnizorii de servicii de comunicații electronice, în relația lor cu consumatorii.
De aceea, pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicații electronice, dar și al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM și ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislației naționale referitoare la încheierea contractelor la distanță, respectiv în afara spațiilor comerciale.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă ești consumator, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM sau Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Dacă ești utilizator final persoană juridică, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM.
[/showhide]
5 Comentarii