Noul Porsche 918 Spyder se afla in ultimele stadii ale productiei, urmand sa apara la sfarsitul anului curent, mai exact luna noiembrie, pretul acestuia fiind in jurul sumei de 800.000 Euro. Pentru iubitorii de masini care isi permit o astfel de bijuteri, poate fi considerat „gadget-ul” ideal, datorita multitudinii de dotari.
Despre noul model aflam din partea oficialilor companiei Porsche Automobil Holding SE, ca beneficiaza de datele culese in urma dezvoltarii masinilor ce vor concura in 2014 in celebra cursa Le Mans 24h.
Modelul Porsche 918 Spyder a fost prezentat pentru prima data in 1 martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva. La baza noului model sta conceptul de All Wheel Drive, si combina un motor pe benzina care este asezat pe axa din spate, cu un motor electric asezat pe axa din fata a masinii. Aceasta propulsie hybrid este posibila cu ajutorul datelor obtinute in urma curselor pe efectuate cu modelul 911 GT3 R Hybrid.
Ca detalii despre performanta pe circuit putem mentiona ca in 2012, cu un an inainte de a incepe productia, prototipul a scos 7:14 minute, cu 20 de secunde mai putin decat Carrera GT, iar modelul final promite mult mai mult.
Porsche 918 Spyder are o putere de 868 hp, iar consumul mediu este de 3l/100 km, evident cand este in functie motorul electric. Greutatea masinii este de aproximativ 1,640 kg cu tot cu pachetul „Weissach” care este optional. Inginerii au reusit sa reduca greutatea masinii cu ajutorul CFRP ( carbon fiber reinforced polymer), si sa nu uitam ca masina poate rula fara caroserie.
Bateria de pe motorul electric care este asezat pe axa din fata a masinii, este alimentat de o baterie lithium-ion de 7kWh, racita lichid, care poate fi reincarcata in patru ore cu ajutorul Porsche Universal Charger sau in 25 de minute utilizand varianta optionala Porsche Speed Chraging Station.
Sasiul de pe 918 Spyder este completat de doua sisteme, unul ce permite la viteze mici miscarea rotilor din spate in sens opus celor din fata pentru usura virajul in curbe si a evita deraparea iar la viteze mari rotile din spate se misca in acelasi sens cu cele din fata imbunatatind stabilitatea si manevrablitatea masinii.
Pachetul Weissach este destinat celor care vor sa aleaga din culorile si designul special inspirat din legendarele Porsche-uri de curse, plafonul, aripile spate si oglinzile retrovizoare fiind confectionate din fibra de carbon in timp ce interiorul este imbracat in Alcantara, facand modelele Weissach mai usoare cu 35 kg.
httpvh://youtu.be/DgFGKiYNV9M