StiriTelecom

Clientii RCS&RDS se plang de contractele Digi Mobil Optim

contractele digi mobil optim

Contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor RCS&RDS

RCS&RDS a lansat in primavara acestui an noile pachete de comunicatii mobile, numite Digi Mobil Optim, totodata anuntand si un parteneriat pentru roaming national cu cei de la Vodafone Romania.

Toate bune si frumoase, mai ales ca in pachetul Digi Mobil Optim se afla si abonamentul cu 5 euro, cel care oferea minute nelimitate, nationale, internationale, cat si internet nelimitat. Acel abonament intens difuzat pe micile ecrane din Romania. Ei bine, contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor.

Treburile iau o intorsatura brusca in cazul serviciului de roaming national, serviciu gratuit si nelimitat, unde compania RCS&RDS a ales sa schimbe lucrurile cand vine vorba de contractele Digi Mobil Optim, necomunicand de la inceput ca internetul nu e nelimitat decat in anumite conditii, urmand ca in toamna acestui an apelurile efectuate prin intermediul retelei Vodafone sa fie contra cost.

Partea interesanta este asumarea responsabilitatii, RCS&RDS nesimtindu-se responsabil de astfel de decizii, fiind acoperit de clauza contractuala care permite modificarea contractului in timpul derularii, fara a putea fi reziliat. Da, ati inteles bine! Nu compania e de vina, ci clientul, deoarece nu si-a acordat cateva minute din timp pentru a citi contractul inainte de a-l semna, astfel ca majoritatea care au semnat un contract Digi Mobil Optim, nu stiau ca serviciile pot fi schimbate in timp. Insa, oficialii Vodafone Romania spun intr-o declaratie ca RCS&RDS trebuie sa isi asume responsabilitatea:

RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”

Din luna octombrie, clientii vor plati o taxa pentru apelurile initiate atunci cand nu se afla in acoperirea 3G a retelei Digi Mobil, iar traficul de internet gratuit, dar efectuat prin reteaua 2G/3G Vodafone Romania/DigiMobilR este limitat la 100 MB/luna.

Si, cum in Romania totul este destul de permisiv, legislatia actuala nu considera modificarea unui contract telecom in timpul derularii o clauza abuziva, astfel ca orice companie care a mentionat un astfel de aspect intr-un contract incheiat cu un client, isi poate schimba serviciile, modificand tarifele si toate cele.

RCS&RDS vine si cu o clarificare oficiala privind contractele Digi Mobil Optim, dat fiind faptul ca un numar mare de clienti si-au aratat nemultumirea fata de acest caz: “Utilizarea datelor mobile în roaming naţional se poate face în limita a 100 MB în fiecare lună (până la 30.09.14). După consumarea traficului inclus, se limitează navigarea în reţeaua de date mobile în roaming naţional. Cei 100 MB oferiţi lunar pentru utilizarea internetului mobil în roaming naţional, sunt suplimentari faţă de traficul inclus pentru internet în cadrul abonamentului de voce.  Anumite modele de telefoane necesită activarea opţiunii de date mobile în roaming.  Ofertă promoţională cu 100 MB/luna gratuit pentru internet mobil în roaming naţional este valabilă în cadrul serviciilor de telefonie mobilă şi date mobile (pe telefon) ale RCS & RDS.”

Astfel, RCS&RDS a reusit sa isi bata joc de proprii clienti prin modificarea unor servicii in timpul derularii contractului, profitand de legislatia permisiva, dar si de naivitatea clientului de a nu citi contractul inainte de a-l semna. Totul ramane o surpriza din partea companiei, deoarece nu stim ce rasturnari de situatii mai pregatesc pentru proprii clienti.

Update: Deoarece tot ceea ce s-a precizat in acest articol s-a facut pe baza informatiilor date de publicatiile media mentionate mai jos, credem ca este normal sa contactam si noi operatorul pentru clarificari.  Vom reveni cu detalii atunci cand RCS&RDS va raspunde la solicitarea noastra pe acest subiect.

UPDATE 3.09.2014: Desi operatorul telecom nu a publicat un comunicat oficial, exclusiv pentru a clarifica nelamuririle privind serviciile Digi Mobil Optim Nelimitat, iata ca au facut-o indirect prin anuntarea unei reduceri in cadrul aceluiasi abonament. Astfel, va invitam sa cititi cu atentie articolul din link-ul de mai jos:

UPDATE 25.09.2014: Intelegerea care urma sa expire la 30 septembrie dintre RCS&RDS si Vodafone a fost prelungita. RCS&RDS a anuntat ca a extins parteneriatul de roaming national cu Vodafone, astfel abonatii Digi Mobil vor primi acei 100MB/lunar gratuit pana la 31 Decembrie.

sursa: 1/2/3

113 Comments

  1. RCS conditioneaza incheierea noilor contracte din oferta de renuntarea la unele beneficii la vechile contracte. Raspunsul nu se da in scris, ci te informeaza verbal cu cateva minute inainte sa iti puna contractul in fata.

  2. @criss Stiu pe cineva care s-a certat cu ei sunand la numarul de suport si le-a zis ca daca nu rezolva acel cost suplimentar va renunta la toate serviciile inclusiv televiziune si internetul fix. Bineinteles ca dupa 2-3 telefoane de negocieri in care veneau cu acelasi raspuns ca ei nu pot face nimic, pana la urma au sters costul suplimentar. In momentul in care ai vazut ca incepi sa faci cost suplimentar era ok sa intri la ei pe site sa verifici reteaua catre care ai efectuat apelurile si sa vezi daca este in continuare gratuita sau nu, ori sa fi sunat la ei. Daca nu au anuntat nicaieri, macar printr-un comunicat de presa te poti adresa protectiei consumatorului dar inainte de asta vezi si ce conditii contractuale ai semnat pentru ca s-ar putea ca prin contract sa nu fie obligati sa anunte schimbarile.

  3. Ai nevoie de un bani urgent pentru a achita facturile și de a soluționa datoriile dacă da

  4. Am si eu o mica mare problema cu aceasta telefonie,mai precis am facut in decembrie 2014 abonament digiOptimNelimitat platind 10€ p luna ( fiind nevoita sa il fac pt a vb cu sotul in afara) totul ok nicio problema pana acum o luna! Dupa ce am platit ultima factura emisa pe luna mai in 2zile mi-a venit factura p iunie de 27 de lei si cva ( in conditiile in care eu plateam 42 de lei si cva ) fara niciun anunt din partea lor sau ceva de vreo reducere a abonamentului eu afland acest lucru din reclamele de la tv. Pana aici ok… Pe data de 2.07.2015din pura curiozitatea am accesat o anume aplicatie de la ei pt a vedea cate minute am consumat ( din acel nelimitat de 3000 d min) si spre uimirea mea a fost faptul ca m.am trezit cu suma de 14€ in plus d plata peste abonamentul normal…nebăgând in seama ceea ce am vazut am continuat sa vorbesc in afara cu acelas nr de telefon pe care il apelez de cand am facut abonamentul,urmatoarea zi am accesat acceasi aplicatie iar costul peste abonament sa facut 34€ ?!?!?!?!?!?! Am sunat la ei iar raspunsul lor a fost ca nr pe care eu il sun in fiecare zi de 7 luni de zile a devenit taxabil cu 36 de centi pe minut!! Intrebarea mea este urmatoarea pt faptul ca nu au anuntat nici ca abonamentul meu sa modificat si nici ca unele tarife au fost oarecum umflate,as putea sa fac cumva o plangere la protectia consumatorilor? Precizez ca nr sotului inainte de a face acest abonament l.am verificat pe site si la sediul lor in ziua semnarii contractului iar apelul catre acel nr era inclus in minutele abonametului acesta fiind singurul motiv pt care l.am si facut! Va multumesc si sper sa ma puteti ajuta !

  5. La DIGI(RCS&RDS) puteti contracta servicii de cablu TV,internet,telefonie fixa sau mobila la pachet sau separat.Pentru contracte la domiciliu pe Bucuresti sau Ilfov sunati la *************

  6. Am de o saptamana un abonament digi optim 2 (9 lei pe luna), cu 200 minute nationale si internet nelimitat. Portarea din orange s-a facut deja. Acolo plateam cel putin de 3 ori mai scump pe cartela prepay! Pentru doi ani de abonament, digi optim ma va costa in total 216 lei, am mai platit 150 pentru telefonul allview 3G caci samsungul meu e1200 nu e compatibil cu reteaua digi. Deci telefonia mea pe 2 ani va costa sub 80 de euro!
    Calitatea e la fel ca la orange, nici o problema de semnalat deocamdata. Stau in Bucuresti si nu am iesit inca din oras.
    Fiul meu e mare amator de net mobil asa ca l-am portat si pe el, avea deja telefon 3G Blackberry si deci am iesit si mai ieftin. Din nou portarea s-a efectuat deja, digi optim 2 merge struna.
    Ce ne-a hotarat sa ne mutam de la orange: i-am cumparat baiatului o optiune orange Blackbery 4 nelimitat, care inseamna ca avea 2 luni de net nelimitat cu 4 euro +TVA. Insa nu a mers nici macar o zi, cei de la servicul clienti mi-au raspuns urmatoarea aberatie:
    „Astfel, in cazul in care utilizati un telefon Blackberry pe care este instalat sistemul de operare versiunea 10 sau mai noua, sesiunile de date se vor realiza exclusiv prin APN – NET iar traficul oferit pentru APN – BLACKBERRY nu poate fi utilizat.
    In consecinta necesitatea activarii unei optiuni dedicate terminalelor de tip BlackBerry depinde de sistemul de operare al acestuia.”
    Sper ca toata lumea va intelege ca nu mai puteam ramane la orange dupa magaria asta. Nici macar nu si-au cerut scuze! Eram client orange din 1999, plateam cel putin 100 lei/luna la cele 3 cartele prepay!
    Cea mica are inca credit pe cartela orange. Cum expira perioada de gratie, hushti! la digi cu ea. M-am saturat sa platesc sume uriase arogantilor de la orange. Trebuie sa fii prost ca sa platesti de 3-4 ori mai scump acelasi serviciu doar pentru ca e portocaliu.

  7. Cand spui RCS&RDS intelegi si batjocura in toate felurile iar clientii au de suferit din cauza lor. Am citit plangerile. Mai o problema este ca nu trimit la timp facturile si nu-si reglementeaza situatia cu posta desi platesc la timp toate facturile tot mie mi-i se suspenda internetul si telefonul fix care nu este al lor. Cu ce drept isi bat joc ??? Ultima factura am platit-o pe data de 3 aprilie fiindca aceea a fost ultima. Desi nu am avut nici o vina tot mie mi-a suspendat si internetul si telefonul fix. Am sunat la ei sa-mi dea explicatii dar am fost nevoita sa sun la Bucuresti si de acolo mi-a facut legatura cu cei din Timisoara pentru ca nu raspund cand trebuie. In plus am sunat de pe cartela orange ei imi platesc mie minutele consumate ??? Sotul meu e titularul contractului dar eu i-am adus. Vai si amar nu mai poti avea incredere chiar in nimeni peste tot numai batjocura. Au pretentii sa fie platit totul la timp dar ei ??? Ei isi primesc salariile degeaba ca treaba nu si-o fac asa cum trebuie. Eu i-am adus eu ii scot. La dracu cu ei !!!!!!!

  8. RCS.RDS CALCA TOTUL IN PICIOARE ..SI AM DOVEZI CONCRETE.NU VB FARA ACOPERIRE

  9. M-am uitat ieri vreo 20 de minute pe protv cu sopcast si am consumat 6 gb. Cum e posibil. De obicei consuma maxim 1 gb in 2 ore, asta stiu ca ma mai uit la meciuri de fotbal.

  10. Completez si eu…
    Depuneti cerere/Solicitare de inchidere/reziliere ab./servicii etc. OBLIGATORIU cu nr. de inregistrare.
    Asteptati 30 zile (sau putin raspunsul , apoi ANPC, instanta/judecata.
    Cereti de la inceput (eventual in primele 14zile ar trebui sa se rezzolve pe loc), remedierea situatiei/info etc DAR cu specif ca doriti/solicitati si rezilierea in caz contrar.
    Ar fi mai multe…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Adblock Detected

Dacă îți place site-ul nostru te rugăm să-l adaugi în Whitelist-ul AdBlock. Mulțumim!