StiriTelecom

In ce conditii pot refuza portarea operatorii telecom? Iata ce spune ANCOM!

refuza portarea operatorii telecom

In urma mai multor sesizari facute de catre clientii operatorilor telecom pentru refuzul portarii numarului intr-o alta retea si trimise pe adresa Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), autoritatea s-a simtit nevoita sa clarifice conditiile in care operatorii pot sa refuze cererile de portare ale clientilor.

„In contextul in care utilizatorii reclama faptul ca Autoritatea le-ar refuza cererile de portare, vreau sa precizez ca ANCOM se ocupa exclusiv de gestionarea sistemului informatic prin care se deruleaza procesele de portare. Doar operatorii de telefonie implicati in proces pot refuza o cerere de portare”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.

Astfel, operatorii pot refuza cererile numa in urmatoare conditii:

Refuzul cererii de portare

Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului in cazul in care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

Operatorul donor poate refuza cererea de portare in urmatoarele conditii:

  • cererea nu este corect completata;
  • datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
  • numarul se regaseste in una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
  • operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin incetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare);
  • numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri in reteaua operatorului donor;
  • cartela SIM este declarata pierduta/furata.

Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

  • existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
  • existenta unei durate minime a contractului incheiat cu operatorul donor;
  • suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.

Bine de stiut

  • ANCOM administreaza si monitorizeaza permanent baza de date centralizata (BDC), sistem IT prin intermediul caruia se gestioneaza procesele administrative asociate portabilitatii numerelor (schimbul de mesaje care are loc pe parcursul procesului de portare intre operatori).
  • ANCOM acorda suport operatorilor pentru desfasurarea corespunzatoare a proceselor de portare, dar nu poate refuza sau aproba cererile de portare.
  • Utilizatorii care vor sa-si porteze numarul nu trebuie sa solicite rezilierea contractului cu operatorul donor. Cererea de portare constituie, implicit, si o cerere de reziliere a contractului cu operatorul donor.
  • In cazul in care furnizorii nu respecta termenele de raspuns asociate procesului de portare, conform Deciziei nr. 3444/2007, precum si in cazul refuzului neintemeiat al cererii de portate,  ANCOM poate aplica sanctiuni.

Ce, cum si unde reclami?

In cazul in care intalnesti orice dificultati pe parcursul procesului de portare, poti face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar te poti adresa si la ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.

Informatii suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.

6 Comments

  1. Foarte utile informațile
    Multumim
    E bine de stiut aceste lucruri,mai ales ca ocazional de întâlnim cu ele

  2. antenele de pe blocuri gsm ar trebui date jos ca radiaza la cap

  3. Uff și eu am avut o experienta nu tocmai plăcută cu ei, dar e bine când totul se termina cu bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Adblock Detected

Dacă îți place site-ul nostru te rugăm să-l adaugi în Whitelist-ul AdBlock. Mulțumim!