De ce a vandut Google brandul Motorola?
Probabil, ca la anuntul vanzarii diviziei de smartphone Motorola Mobility, de catre Google Inc companiei Lenovo, marea majoritate dintre voi si chiar si eu (trebuie sa recunosc), mi-am pus intrebarea de ce a fost vanduta? Pentru a afla acest raspuns haideti sa incepem cu o alta intrebare: De ce a cumparat Google brandul Motorola, in primul rand?
Dupa parerea multora, Google achizitionase Motorola in 2012 pentru suma totala de 12.5 miliarde de dolari, datorita portofoliului imens de brevete de inventie detinute, cu ajutorul carora se poate apara si eventual contraataca pe cei care au in obicei sa dea in judecata pentru „furt intelectual” concurenta sau mai pe scurt pentru ca poate.
Revenind la intrebarea „De ce a vandut Google brandul Motorola?” Ei bine, pentru ca, compania americana mergea pe minus, iar in ultimii ani acest minus a ajuns la cifra totala de 384 de milioane de dolari si asta, cu toate ca Motorola a lansat anul trecut doua smartphone-uri – Moto X si Moto G, apreciate de utilizatorii si specialistii din domeniu. Un alt aspect ar fi faptul ca Google are deja o linie de telefoane si tablete – Nexus, foarte bine pozitionata. O gama care se bucura de un real succes in randul utilizatorilo de dispozitive cu Android.
Totusi, Lenovo a vazut potential in brandul recunoscut la nivel global, Motorola. In plus, aceasta achizitie, care ii va costa pe chinezi aproximativ 3 miliarde de dolari, le va consolida pozitia a treia in topul producatorilor de smartphone la nivel mondial si intrare pe piete ca cele din America de Nord, America de Sud si Europa.
Lenovo spera ca in perioada 2014 – 2015 sa comercializeze cel putin 100 de milioane de smartphone-uri pe tot globul. Ramane sa vedem daca ei vor reusi sa isi atinga aceasta tinta indrazneata si eventual daca Motorola va reveni pe profit in urmatorii ani.
Credeti ca Lenovo va reusi sa stabilizeze compania Motorola?
Da, ori cum telf. lor Lenovo sunt destul de apreciate ( ca performanta si pret )