Jeff Bezos lansa pe 16 iulie 1995 Amazon.com, inainte chiar de aparitia termenului „web services”, folosind de altfel in promovarea acestui magazin de retail online, sintagma „machine-to-machine Web”.
In urmatorii ani, Amazon se extinde global iar lumea va asocia brandul cu unul din cele mai de succes afaceri in comertul online, sau e-commerce.
Pornind de la „Earth’s Biggest Book Store”, asa cum era cunoscut Amazon.com la inceput, Jeff adauga si alte obiective si lanseaza o noua provocare: „Our vision is to be the world’s most consumer-centric company, where customers can come to find anything they want to buy online.” (declara pentru Entrepreneur)
De curand Amazon a prezentat o solutie tehnica interesanta, ce ofera consumatorilor o experienta cu adevarat noua, bazata pe cea mai avansata tehnologie ce poate fi folosita la cumparaturi, dupa cum este prezentata.
In dezvoltarea acestei solutii, Amazon foloseste tehnologii precum Computer Vision, Deep Learning Algorithm si Sensor Fusion. Practic, consumatorii nu se vor mai opri la casele de marcat si nu vor mai folosi bani cash, dar nici carduri on-site. Pentru a beneficia de acest avantaj, vor putea folosi telefoanele inteligente si o aplicatie mobila dedicata acestui scop.
Just Walk Out Technology este numele serviciului promovat de Amazon, ce faciliteaza plata cumparaturilor folosind algoritmi de ‘artificial intelligence’ si ‘machine learning’.
Odata ce ai instalat aplicatia pe smartphone, te vei putea autentifica la intrarea in magazin cu ajutorul unui cod QR asociat contului tau, apoi pe masura ce vei alege produsele din magazin, acestea vor fi adaugate automat in cosul virtual iar pretul produselor actualizat, urmand ca la iesire sa poti consulta suma totala de plata si apoi accepta debitarea automata din cont.
In primul rand este vorba de viziune, acest serviciu fiind rodul unei experiente sustinute in inovare a celor de la Amazon, de a folosi tehnologii complexe in dezvoltarea unor servicii noi, dar si consecventa in considerarea clientului ca fiind principalul beneficiar, asa cum declara Jeff Bezos „We start with the customer and work backwards.” (declara in 2009 pentru Slate)
Iata si prezentarea oficiala pe contul oficial Amzon de YouTube:
nu am cumpărat niciodată de pe Amazon, dar cred că o să o fac , deoarece am văzut multe oferte atractive