Netflix se confrunta cu ceea ce ar putea deveni o mare problema pentru compania ce face streaming de filme online de cand a anuntat ca va creste preturile abonamentelor sale in 2019.
Conform surselor de peste ocean Netflix ar putea pierde aproape 30% din abonati dupa scumpirea tarifelor, si asta numai pe continentul Nord American, aici nu sunt luati in calcul abonatii din Europa sau de pe alte continente de pe glob.
Un alt studiu spune ca jumatate dintre cei abonati acum la Neflix, sunt dispusi sa renunte la abonament daca Netflix va introduce reclame comerciale in continutul sau. Cel mai probabil sunt studii comandate de concurenta actuala sau de cea viitoare, insa Netflix trebuie sa-si calculeze foarte atent pasii, mai ales ca, companii precum Apple, Disney, Warner Bros, DC Comics lucreaza intens la lansarea propriilor servicii de video streaming ce sunt asteptate sa debuteze pana la finele acestui an. Plus ca Netflix incepe sa simta concurenta din partea celor de la Amazon care au investit deja enorm in productia de continut de filme, seriale si documentare pentru abonatii sai.
Piata de streaming video (filme, seriale, documentare) este in acest moment dominata de Netflix, insa monopolul sau s-ar putea diminua considerabil odata ce Apple si Disney cu continutul Marvel, Star Wars si clasicele personaje Disney vor debuta in 2019.
In prezent, Netflix investeste serios in continut original, mai ales ca a fost nevoita sa renunte la o serie de productii Marvel: Iron Fist, Luke Cage, Daredevil si probabil urmeaza sa renunte si la The Punisher si Jessica Jones in urmatoarele luni. Cel mai probabil Disney va retrage tot continutul sau din oferta Netflix pentru a il oferi clientilor sai, asta daca nu cumva Netflix va reusi sa negocieze o intelegere cu gigantul producator de entertainment.