Continuam seria articolelor informative despre modul cum anumiti retaileri isi pacalesc clientii prin intermediul unor oferte ale caror pret se modifica de la o zi la alta, uneori chiar si de 2-3 ori pe zi intr-un interval de cateva ore, cum a fost cazul astazi.
Daca ieri v-am prezentat modul cum Elefant.ro „reducea” pretul la LG G4, astazi am primit o sesizare referitoare la cateva presupuse promotii false la eMAG, poate cel mai mare retailer online din Romania.
Asadar, dupa cum se poate observa pe capturile de ecran, o serie de produse au suferit schimbari de preturi peste noapte. Nu reducere, ci majorare de preturi, diferenta intre totalul de pe data de 10 Noiembrie si 11 Noiembrie depasind 1.000 de lei. Cei drept, cei de la eMAG au avut o campanie pe segmentul de electrocasnice („Saptamana electrocasnicelor”), care a expirat astazi, insa din punct de vedere moral cel putin, modul cum aceste preturi scad, cresc si apoi iar scad in decurs de cateva ore, nu este unul corect. Justificarea magazinului ar fi expirarea primei campanii in cursul zilei de astazi, dupa care s-a revenit la pretul normal (cel pe care l-a suspectat toata lumea pe Facebook astazi ca fiind umflat, datorita capturilor de ecran de mai sus), iar cateva ore mai tarziu, la ora la care scriu aceste randuri, pretul a scazut din nou la cel practicat de catre magazin in promotia „Saptamana electrocasnicelor.”
Astfel de fluctuatii de pret pe un interval scurt de timp (ore sau de la o zi la alta), nu fac altceva decat sa nasca valuri de sesizari si discutii online din partea clientilor magazinului. O solutie ar fi, ca magazinul sa stabileasca o data si o ora fixa cand aceste campanii expira, la fel cum ele incep la miezul noptii, sau la o anumita ora a diminetii stabilita de retailer, nu-i asa?
Mai jos aveti pozitia oficiala si explicatia magazinului eMAG cu privire la aceste schimbari rapide de pret, oferita celor de la PlayTech pe email.
„Produsele la care se face referire în postare au făcut parte din Campania „Săptămâna electrocasnicelor”, care s-a desfășurat între 4 și 10 noiembrie. În momentul în care campania a luat sfârșit, produsele au trecut automat la prețul lor de bază, care a rămas același și pe 10 noiembrie, și astăzi, 11 noiembrie, cele două zile comparate. Astăzi, o parte dintre aceste produse au intrat din nou la promoție, într-o altă campanie. Prețurile reduse sunt cele afișate în pagina de comandă a aplicației de mobil, stadiu în care nu este afișat decât prețul de vânzare, nu și cel de bază, căruia i s-a aplicat reducerea.
Şi pentru că am văzut că apar tot mai multe întrebari, vrem să clarificăm puţin situaţia. Prețurile produselor se modifică periodic în funcție de promoțiile derulate de furnizori sau de reducerile pe care le aplicăm pentru perioade limitate de timp. În momentul în care promoția sau reducerea se încheie, prețul produsului revine la nivelul de bază, acela cu care se vinde în mod normal. În plus, produsul poate fi vândut în platforma eMAG de către eMAG, dar şi de către partenerii din Marketplace, care pot avea o altă ofertă vizibilă în site, proprie politicii lor de preţ, şi ca preţ de bază, şi ca preţ “tăiat”, în oferta promoţională. De aceea se poate vedea o fluctuație a prețului în timp.”
Intre timp, i-am contactat si noi pe reprezentantii magazinului si asteptam un raspuns pe acest subiect. Cel mai probabil un raspuns il vom primi maine, dat fiind ora la care publicam acest articol.
Update cu raspunsul reprezentantilor eMAG:
„In aplicatie, in pagina de comanda, nu e loc pe ecran si de afisarea pretului de referinta asa cum este in site. De aceea, daca intrai in site vedeai si pretul de la care a fost redus, dar daca ramaneai in aplicatie vedeai doar pretul final. Unele produse din promotia initiala au intrat intr-o noua promotie a doua zi. Au fost 200 de produse in promotia „Saptamana electrocasnicelor”. Dintre acestea, 80 au intrat a doua zi in alta campanie de promovare.”
Update 2: Astazi, 12 noiembrie, Ionut Anghel, autorul capturilor de ecran din aplicatia mobila eMAG ajunse virale in cursul zilei de ieri, a facut urmatoarea declaratie pe contul sau de Facebook.
Hai sa va spun povestea viralului de ieri cu postarea despre eMAG – am adaugat in cos marti seara respectivele produse…
Posted by Ionut Anghel on Thursday, November 12, 2015
Daca sesizati astfel de fluctuati de preturi in mediul online, Gadget Talk Romania va incurajeaza sa semnalati aceste probleme pe adresa redactiei contact@gadget-talk.ro sau printr-un mesaj privat pe pagina noastra de Facebook.