Raportul financiar pentru Cosmote si Romtelecom pe trimestrul al 2-lea din 2014
Suntem in perioada cand toate companiile isi prezinta raportul financiar, cu bune si cu rele. Printre aceste companii se afla Romtelecom si Cosmote Romania, ambele inregistrand cresteri semnificative pe diferite segmente.
Romtelecom prezinta un raport financiar privind veniturile totale cu 4% mai mari pe primul semestru din 2014, fata de aceeasi perioada din anul trecut. EBITDA (castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare) inregistreaza o crestere cu 31,6% mai mare fata de aceeasi perioada a anului 2013. Si baza de clienti TV a contribuit in raportul financiar cu o evolutie de 7% in trimestrul al 2-lea din 2014, fata de aceeasi perioada a anului precedent.
“Datele financiare aferente primei jumătăți a anului sunt solide. Creșterea pe segmentele cheie reflectă eforturile noastre de a obține rezultate conform strategiei, în pofida măsurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructură, care au un impact negativ direct și semnificativ în operațiunile noastre. De asemenea, impactul scăderii tarifelor de interconectare din acest an asupra indicatorilor cheie de performanță pentru segmentul mobil este contrabalansat de creșterea solidă pe segmentul B2B. Obiectivul nostru de a ne consolida poziția de lider pe acest segment este susţinut de o creștere de două cifre a veniturilor din soluțiile de sisteme. Segmentul TV și-a păstrat cursul ascendent, atât în ceea ce privește veniturile, cât și numărul de clienți. Ofertele avantajoase au dus la creșterea bazei de clienți postpaid, iar vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o ascensiune fulminantă. Aceste rezultate reprezintă o bază solidă pentru ambele companii prin care își consolidează poziția pe piață”, a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România.
Pe partea cealalta, Cosmote Romania prezinta un raport financiar destul de interesant, mai ales la traficul de date, unde a inregistrat o crestere cu 87% pe trimestrul al 2-lea din 2014, fata de aceeasi perioada a anului 2013. Baza de clienti postpaid a contribuit cu o crestere de 0,9% in trimestrul al 2-lea fata de aceeasi perioada din anul trecut. Baza de clienti business a crescut si ea cu 10,1% in primul semestru, fata de primul semestru din 2013. Veniturile din modemurile 3G contribuie si ele in raportul financiar cu o crestere de 36,4% in trimestrul al 2-lea din 2014, fata de aceeasi perioada a anului precedent.