StiriTelecom

Vodafone primeste o amenda de 50.000 lei pentru practici inselatoare

vodafone bonus internet si convorbiri nelimitate

In urma reclamatiilor facute de catre clientii operatorului Vodafone Romania catre ANPC, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a sanctionat contraventional operatorul de telefonie mobila Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Operatorul de telefonie mobila punea la dispozitie consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un numar fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Oferta era valabila 28 de zile. In urma analizarii reclamatiilor consumatorilor, a rezultat ca, desi acestia se aflau in perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restrictionate pentru ca erau conditionate de un numar suficient de apeluri primite.

Consumatorilor le era impusa o conditie pe care le era imposibil sa o respecte, numai profesionistul avand capacitatea tehnica de a monitoriza apelurile primite. La fel se intampla si in cazul beneficiilor oferite la reincarcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achizitionate, fiind conditionati de numarul de apeluri primite.

O alta neregula constatata se refera la cartelele reincarcabile prin care se ofereau minute si SMS-uri nationale nelimitat. Operatorul de telefonie mobila considera ca utilizarea rezonabila a serviciului inseamna ca numarul de minute al apelurilor initiate NU depaseste cu 500 numarul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul isi promova ofertele la aceste cartele nu mentiona aceste restrictionari.

Prin utilizarea cuvantului nelimitat se intelege faptul ca nu exista nicio restrictie; practic, profesionistul utiliza acest termen doar in scop de marketing, consumatorii luand o decizie de tranzactionare pe care in alta situatie nu ar fi luat-o.

Pentru utilizarea unei practici comerciale inselatoare, profesionistul a fost sanctionat contraventional cu amenda contraventionala de 50.000 lei. Profesionistul s-a obligat sa elimine mecanismul de restrictionare automata a serviciilor ca urmare a raportului dintre numarul de minute sau SMS-uri efectuate si cele primite. O practica comerciala este considerata inselatoare atunci cand un comerciant ascunde sau ofera intr-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informatie esentiala sau nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context, si cand, in oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o. (Legea 363/2007).

Recent, compania Vodafone Romania a mai fost amendata pentru nerespectarea clauzelor contractuale, de catre ANCOM.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Adblock Detected

Dacă îți place site-ul nostru te rugăm să-l adaugi în Whitelist-ul AdBlock. Mulțumim!