Bentley EXP 100 GT, sau ‘nava spatiala’ electrica a viitorului
Cu prilejul sarbatoriri centenarului compania britanica producatoare de autovehicule, Bentley, a prezentat la sediul sau din Crewe, din Anglia, un concept de masina electrica care lasa cu gura cascata pana si pe cel mai mari critici din industria auto.
Bentley EXP 100 GT
Intitulat Bentley EXP 100 GT, acest concept car electric si autonom pune accent pe trei lucruri cheie: sustenabilitate, intalta peformanta si deliciul de a conduce un asemenea vehicul echipat cu inteligenta artificiala si o multitudine de senzori biometrici care vor monitoriza starea de sanatate si confortul soferului si al pasagerilor.
Cu toate ca e numai un concept car in acest moment, Bentley spera ca bolidul sau electric autonom sa devina o masina de serie in urmatorii 10 ani.
Exterior
Bentley EXP 100 GT are un design futurist semnatura producatorului. Bolidul e construit din materiale usoare: aluminiu si fibra de carbon, astfel ca, cantareste numai putin peste o tona desi masoara aproape 6 metri lungime si 2,4 metri latime. Numai usile ce se deschid in sus masoara aproape 2 metri lungime, care o data deschise si rotite in sus ajung pana la o inaltime de aproape 3 metri (masurat de la sol).
Botul masinii cu cele doua faruri sunt construite intr-un mod inedit din fibra de carbon, bot echipat cu peste 6.000 mii de becuri LED, care ii ofera masinii un aspect futurist. Ganditi-va la acest bolid ca la masina din serialul TV cu acelasi nume: K.I.T.T. Aceste LED-uri au menirea de atentiona pietonii ca masina e in modul autonom, a feri vehiculul de hoti sau pentru a intampinat soferul atunci cand se apropie de masina prin aprinderea LED-urilor.
Privit din fata botul masinii pare a fi fereastra unui magazin plina cu bijuterii expuse la vedere.
Interior
Interiorul bolidului arata la propriu ca interiorul unei nave spatiale din filmele sci-fi. Aceasta deoarece Bentley a avut foarte mare grija la orice detaliu. Scaunele din piele spre exemplu se pot roti catre spate cand masina e in modul autonom (cand se conduce singura) pentru a iti muta atentia catre pasagerii cu care calatoresti, plus ca, scaunele se adapteaza (pliaza) la modul cum este asezat soferul pentru a-i oferi acestuia extra confort cu ajutorul inteligentei artificiale. Asta pe langa incalzirea din scaune, vibro-masaj, etc.
Pe langa modul Autonom, masina mai dispune de alte patru moduri de a fi condusa: Enhance, Cocoon, Re-Live si Custom pentru a face sofatul o delectare pentru proprietar.
Controlul masinii se efectueaza pe baza de comenzi vocale sau gesturi, pe langa sofatul clasic cu mainile pe volan. Controlul este integrat in cristalul iluminat de LED-uri integrat in mijlocul consolei masinii, in locul schimbatorului de viteze. Totul are la baza un asistent virtual / vocal similar cu ceea ce Siri si Google Asistant ofera, insa la un nivel la care sa ii ofere proprietarului tot ceea ce are nevoie in timp ce se afla in masina numai prin comenzi vocale si gesturi.
Si daca toate acestea nu sunt suficient ca sa va dea pe spate: masina mai are propriul ei sistem de livrare bunuri si pachete direct pe sub bordul masinii. Iar spitele gentilor desi la momentul prezentarii bolidului nu dispune de aceasta tehnologie, Bentley spune ca, intr-un viitor nu foarte indepartat isi propune sa echipeze gentile cu diferite tipuri de spite interschimbabile (ca la un robot Transformer): spre exemplu daca ploua sau ninge, spitele subtiri sa devina mai groase (sub forma unui evantai) pentru a proteja mai bine si evita intrarea apei, a zapezii in interiorul rotilor.
Si asta nu e tot, Bentley promite pe viitor un sistem de incarcare a bateriei electrice cu pana la 50% in numai 15 minute de incarcare.
- Top 10 masini de lux (electrice) in 2019
Cu Bentley EXP 100 GT, producatorul britanic spera sa domine segmentul GT in urmatoarele doua decade. Practic, bolidul se doreste a fi un adevarat robot inteligent pe roti cu A.I., conexiune la internet 5G si confort luxuriant.
Cine a investit in bitcoin, isi va permite permite o jucarie din asta