PromotiiStiriTech

Consiliul Concurentei acuza retailerii de umflarea preturilor si cere modificarea legii

Consiliul Concurentei a dat publicitatii un raport intitulat ‘Campaniile de reduceri online nu respecta legislatia‘, in care se arata ca magazinele de retail electro-IT din Romania incalca legea atunci cand vine vorba de reducerile de pret, in special in campanii precum Black Friday.

Consiliul Concurentei acuza retailerii de umflarea preturilor

Consiliul Concurentei acuza retailerii de umflarea preturilor din campaniile de reduceri

In urma unei anchete desfasurate in perioada Black Friday 2017 – 17.10.2017 – 17.11.2017), Consiliul Concurentei a constatat nu numai faptul ca pe durata unui an calendaristic de 365 de zile magazinele de retail importante au listat „mare parte din produsele comercializate la prețuri reduse pe durate lungi de timp (chiar peste 75% din timp), ci si faptul ca in cadrul acestor asa-zise campanii de reducere, cum e si Black Friday, magazine precum eMAG, Altex, Flanco, PC Garage, EvoMag, CEL.ro (cele anchetate de CC si mentionate in raportul publicat saptamana aceasta), au afisat „pretul la care se aplica reducerea (pretul de referinta, care apare “tăiat”), afisat de comerciantii online, este mai mare decat nivelul prevazut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate” de acestia in timpul investigatiilor.

Screenshot 407

Consiliul Concurentei spune ca „preturile practicate de comerciantii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii de reducere din timpul anului. Ca urmare, Black Friday se individualizeaza mai degraba ca o campanie de volum, decat de reducere a preturilor.

“Această practica, de a creste sau de a mentine artificial pretul de referinta in cadrul promotiilor (ex. Black Friday), creeaza consumatorilor impresia ca beneficiaza de o reducere mai mare decat este in realitate. De fapt, consumatorii platesc un pret apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o incalcare a legislatiei in domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, Presedintele Consiliului Concurentei.

Mai mult, in urma analizei efectuate, Consiliul Concurentei spune ca reducerile de pret a produselor incluse de magazine in ofertele lor, nu sunt reduceri oferite de magazine direct, ci sunt reduceri acordate de producatorii de electronice pe produsele incluse in ofertele promotionale in urma unor negocieri de discount dintre magazine si producatori, astfel ca „adanceste si mai mult barierele existente intre retailerii mari si cei cu o pozitie de piata nesemnificativa.” Practic, aceste magazine sunt acuzate si de concurenta neloiala.

Evolutia pretului pe produsele analizate de Consiliul Concurentei in perioada octombrie – noiembrie 2017, poate fi vizualizat incepand de la pagina 144, in tabelul dedicat studiului de caz – „Evoluţia preturilor produselor comercializate de Black Friday 2017”, inclus in raportul publicat de consiliu.

In urma acestei anchete autoritatea de concurenta din Romania considera necesara modificarea cadrului legal, astfel incat fiecare magazin online sa aiba obligatia de a afisa pentru fiecare produs comercializat informatii privind evolutia pretului de referinta si al pretului practicat in ultimele 30 de zile.

De asemenea, Consiliul Concurentei a anuntat ca va colabora cu Autoritatea Nationala pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) in scopul imbunatatirii cadrului legal in vederea restabilirii mecanismelor concurentiale in cadrul campaniilor promotionale.

Comunicatul de presa dat publicitatii de catre Consiliul Concurentei poate fi accesat aici.

5 Comments

  1. Nimeni nu mai crede in reduceri de genu, am trecut de la faza de naivitatea.Inainte de a cumpara un produs trebuie studiata oferta la mai multe firme numai vrem prosteli pe fata

  2. Foarte bine
    Sunt mulți ce ofera “n” reduceri in aceea perioada iar după găsești sper surprinderea noasta prețuri mai mici
    De fapt e o mare păcăleala
    Trebue sa fim foarte atenți și sa urmărim prețurile cu mult inainte

  3. Chiar am auzit ca din ce in ce mai multe firme nu respecta standardele care ar trebui si se ajunge la frauda.

  4. Nu cred că mai este cineva care crede in reducerile de genul Black Friday, poate cei care se aruncă cu capul înainte fără sa se informeze.Uneori ne lăsăm prostiți cu bună știință, nu prea avem alternative

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Adblock Detected

Dacă îți place site-ul nostru te rugăm să-l adaugi în Whitelist-ul AdBlock. Mulțumim!