In aceasta saptamana la San Francisco, in Statele Unite, a avut loc GDC 2013 (Game Developers Conference), conferinta ce a reunit o industrie intreaga, de la dezvoltatori de jocuri (studiouri), la producatori de hardware, s.am.d. Intel, unul din liderii mondiali in productia de chip-uri pe baza de siliciu, nu putea sa lipseasca de la un asemenea eveniment.
In cadrul conferintei GDC 2013, producatorul american a lansat o serie de unelte noi, dedicate dezvoltatorilor de jocuri. Pe langa aceste unelte, Intel a prezentat o serie de capabilitati ale viitoarelor placi grafice de pe platforma Intel HD si cateva componente hardware optimizate pentru DirectX cum ar fi: PixelSync, InstantAccess si Quick Sync Video.
PixelSync permite dezvoltatorilor sa compuna pixeli partial transparenti fara a necesita o metoda scumpa de sortare, ceea ce va duce la o redare mult mai realistica a fumului, ferestrelor, gardurilor, parului si alte ilustrari complexe.
InstantAccess va permite memorie fizice sa fie citita si scrisa de pe un procesor sau un procesor grafic integrat (Intel HD Graphics), permitand imbunatatirea redarii in timp real in jocurile care necesita multe resurse, rezultand o grafica mult imbunatatita, indiferent de dispozitivul folosit.
QuickSync Video permite performante sporite, timp in care intrebuintarea procesorului este redusa in procesul de codificare sau decodificare.