De curand, atat Twitter, cat si Facebook au lansat servicii care permit utilizatorilor sai sa impartaseasca videoclipuri cu durata de cateva secunde (Vine permite videoclipuri pana la 6 secunde, in timp ce Instagram 15 secunde). Se pare ca acest tip de serviciu va fi utilizat in viitorul apropiat de Facebook Inc pentru a mari numarul advertorialelor (reclamelor) pe propria retea de socializare si implicit veniturile.
Conform unui articol publicat de catre Bloomberg, Facebook pregateste un nou serviciu care le va oferi potentialilor clienti (companii / corporatii), posibilitatea de cumpara spatiu publicitar pe New feed-ul utilizatorilor din retea. Ce inseamna acest lucru? Inseamna mai multe reclame!!
In viitorul apropiat acest serviciu va oferi marilor companii posibilitatea de a „inchiria,” contra cost desigur, spatiu publicitar sub forma unui videoclip de pana la 15 secunde. Bloomberg spune ca aceste reclame vor fi publicate in numar de maxim 3 pe durata unei zile, iar pretul lor pentru o singura zi va fi intre 1 si 2.5 milioane de dolari pe zi, in functie de numarul maxim de utilizatori vizati.
Agentii publicitari vor avea posibilitatea de a selecta audienta care va vedea aceste reclame in format video, in functie de varsta si/sau sex.
Totusi, primim o veste buna, chiar din partea sefului companiei Facebook Inc, Mark Zuckerberg, care se pare ca devansat data lansarii, deoarece se teme de faptul ca utilizatorii ar putea reactiona negativ la noile reclame si, mai mult, ar putea renunta la a mai utiliza aceasta retea de socializare.
Conform unei statistici recente Facebook are peste 1 miliard de utilizatori inregistrati, dintre care aproximativ 9 la suta sunt conturi false, de spam, etc.