StiriTelecom

Clientii RCS&RDS se plang de contractele Digi Mobil Optim

contractele digi mobil optim

Contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor RCS&RDS

RCS&RDS a lansat in primavara acestui an noile pachete de comunicatii mobile, numite Digi Mobil Optim, totodata anuntand si un parteneriat pentru roaming national cu cei de la Vodafone Romania.

Toate bune si frumoase, mai ales ca in pachetul Digi Mobil Optim se afla si abonamentul cu 5 euro, cel care oferea minute nelimitate, nationale, internationale, cat si internet nelimitat. Acel abonament intens difuzat pe micile ecrane din Romania. Ei bine, contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor.

Treburile iau o intorsatura brusca in cazul serviciului de roaming national, serviciu gratuit si nelimitat, unde compania RCS&RDS a ales sa schimbe lucrurile cand vine vorba de contractele Digi Mobil Optim, necomunicand de la inceput ca internetul nu e nelimitat decat in anumite conditii, urmand ca in toamna acestui an apelurile efectuate prin intermediul retelei Vodafone sa fie contra cost.

Partea interesanta este asumarea responsabilitatii, RCS&RDS nesimtindu-se responsabil de astfel de decizii, fiind acoperit de clauza contractuala care permite modificarea contractului in timpul derularii, fara a putea fi reziliat. Da, ati inteles bine! Nu compania e de vina, ci clientul, deoarece nu si-a acordat cateva minute din timp pentru a citi contractul inainte de a-l semna, astfel ca majoritatea care au semnat un contract Digi Mobil Optim, nu stiau ca serviciile pot fi schimbate in timp. Insa, oficialii Vodafone Romania spun intr-o declaratie ca RCS&RDS trebuie sa isi asume responsabilitatea:

RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”

Din luna octombrie, clientii vor plati o taxa pentru apelurile initiate atunci cand nu se afla in acoperirea 3G a retelei Digi Mobil, iar traficul de internet gratuit, dar efectuat prin reteaua 2G/3G Vodafone Romania/DigiMobilR este limitat la 100 MB/luna.

Si, cum in Romania totul este destul de permisiv, legislatia actuala nu considera modificarea unui contract telecom in timpul derularii o clauza abuziva, astfel ca orice companie care a mentionat un astfel de aspect intr-un contract incheiat cu un client, isi poate schimba serviciile, modificand tarifele si toate cele.

RCS&RDS vine si cu o clarificare oficiala privind contractele Digi Mobil Optim, dat fiind faptul ca un numar mare de clienti si-au aratat nemultumirea fata de acest caz: “Utilizarea datelor mobile în roaming naţional se poate face în limita a 100 MB în fiecare lună (până la 30.09.14). După consumarea traficului inclus, se limitează navigarea în reţeaua de date mobile în roaming naţional. Cei 100 MB oferiţi lunar pentru utilizarea internetului mobil în roaming naţional, sunt suplimentari faţă de traficul inclus pentru internet în cadrul abonamentului de voce.  Anumite modele de telefoane necesită activarea opţiunii de date mobile în roaming.  Ofertă promoţională cu 100 MB/luna gratuit pentru internet mobil în roaming naţional este valabilă în cadrul serviciilor de telefonie mobilă şi date mobile (pe telefon) ale RCS & RDS.”

Astfel, RCS&RDS a reusit sa isi bata joc de proprii clienti prin modificarea unor servicii in timpul derularii contractului, profitand de legislatia permisiva, dar si de naivitatea clientului de a nu citi contractul inainte de a-l semna. Totul ramane o surpriza din partea companiei, deoarece nu stim ce rasturnari de situatii mai pregatesc pentru proprii clienti.

Update: Deoarece tot ceea ce s-a precizat in acest articol s-a facut pe baza informatiilor date de publicatiile media mentionate mai jos, credem ca este normal sa contactam si noi operatorul pentru clarificari.  Vom reveni cu detalii atunci cand RCS&RDS va raspunde la solicitarea noastra pe acest subiect.

UPDATE 3.09.2014: Desi operatorul telecom nu a publicat un comunicat oficial, exclusiv pentru a clarifica nelamuririle privind serviciile Digi Mobil Optim Nelimitat, iata ca au facut-o indirect prin anuntarea unei reduceri in cadrul aceluiasi abonament. Astfel, va invitam sa cititi cu atentie articolul din link-ul de mai jos:

UPDATE 25.09.2014: Intelegerea care urma sa expire la 30 septembrie dintre RCS&RDS si Vodafone a fost prelungita. RCS&RDS a anuntat ca a extins parteneriatul de roaming national cu Vodafone, astfel abonatii Digi Mobil vor primi acei 100MB/lunar gratuit pana la 31 Decembrie.

sursa: 1/2/3

113 Comments

  1. Stiu ca e vb de mobil. Ideea e ca sunt câteva zile pe săptămana in Popesti. Acolo e nemultumirea mea ca nu merge rețeaua digi decât daca ma urc eventual intr-un pom. :))

  2. „dar stand in Popesti, nu i pot folosi, ca sunt pe roaming național si nu mi se permite decât 100mb/ luna” – știi că vorba de MOBIL nu? Adică nu e la punct fix…

  3. Nu sunt eu cel in masura sa facă argumente legate de concurenta neloiala,sunt destule institutii in acest stat care sa clarifice această situatie..am facut argumente in legatura cu contractul ,cu clauzele aferente lui sau despre posibilitatea rezilieri pentru ca in aceasta privinta iti pot spune destule,sau le poti afla chiar tu într-un pop/sediu/caserie a rds-ului pentru ca aceste informatii sunt la dispozitia oricui doreste sa se clarifice in legatura cu încheierea unui abonament/contract..si da alegerea îmi apartine..nu am de ce sa fiu contra..desii nu mai fac parte din aceea companie ;)

  4. daniel,e clar,esti pro digi. E strict alegerea ta. Un contract se activeaza si intr-un minut daca ii dai manual,deci ,cunosc cate ceva nu vorbesc sa ma aflu in treaba .Contractele nu au stipula un termen de activare,activarea se face de catre sistem in functie de cat de repede doresti tu ,dar asta e o alta mancare de peste si lucrurile astea nu trebuiesc divulgate. Pretul este intr-adevar unul prea bun pentru romania si din start ar fi trebuit sa puna pe toata lumea pe gandit. Spune-mi te rog de ce fac cei de la digi gura ca nu mai au drepturi de televizare pentru liga 1 si spun ca e concurenta neloiala? iti dau eu raspunsul ,ei au facut lucru asta anul trecut ,au facut si cu abonamentele de voce iar acum nu mai au de unde plati atat pentru drepturile tv si o sa urmeze si pentru abon de voce . Gandeste inainte sa spui ceva.

  5. „alex” lucrezi cumva in domeniu?! Sau la una dintre companiile de telecomunicații care au semnat acel acord?!..nu te pripii in a trage concluzii,si insolvență..mă faci sa râd..eu am avut câțiva anișori in domeniu,chiar pe partea de comercial mai exact..si un abonament de tel mobila se activează in aproximativ 5 minute maxim 30..desii e specificat 4 ore asa a fost mereu..eu chiar nu inteleg de unde aceasta discutie..de unde atâta bătaie de cap..cand digi mobil optim este pe piata de câteva luni bune..dar haideți sa „latram” in continuare..la fel cum a fost si discutia pe tema canalelor scoase si înlocuite..totul este legal făcut..iar noi,abonatii companiilor,avem libera alegere sa mergem unde credem de cuvinta ca este mai bine..nu v-a băgat nimeni pe gat absolut nimic..sunt preturi ale abonamentelor prea mici si asta va roade..tarife mult mai mici către orice alta retea nationala sau internationala decât la restul operatorilor..”capra vecinului”..mereu dilema românului..

  6. toate comentariile de aici sunt de la oameni care nu inteleg fenomenul si nu lucreaza in domeniu. in primul rand ,Vdf nu are nicio treaba . S-a semnat un acord intre cele 2 parti pentru semnal . daca rcs a fost deacord si au vazut ca nu isi pot permite sa dea clientilor 5 gb la acesti bani s-a bagat aceasta clauza in contract RCS CU PERSOANELE FIZICE/JURIdICE, Vodafone neavand nicio treaba. Costurile abonamentelor celorlalte companii sunt asa ,pentru ca in momentul in care se face o oferta de piata se iau in calcul toate cheltuielile pe care o companie de telefonie mobila le are si astea sunt foarte multe . digi s-a bagat cu capul inainte in ceva pe care nu o sa poata sa o duca la capat tragand nadejde ca va iesi din insolventa. iar clauzele care vor aparea dupa semnarea contractelor si se vor introduce cu forta tocmai pentru ca oferta lor nu pot acoperi sumele pe care ei le datoreaza, o sa le platiti voi. Iar prima persoana care a adaugat comment pe acest topic sa fie sanatoasa,din momentul in care a iesit din magazinul lor mai mult ca sigur avea abonamentul activat,chiar daca el nu are copia de contract semnata de el.

  7. Ce nu ai inteles tu, e ca RCS&RDS plateste o suma de bani pt acei 100MB si apelurile de voce pana la 30.09 (data dupa care aceasta oferta expira). E aberant sa crezi ca RCS&RDS iti poate oferi servicii fara taxa tie ca abonat, pe care compania plateste o suma de bani catre un alt operator telecom. E o oferta promotionala, nimic altceva.

  8. 1) tu ce crezi ca se va intampla dupa data de 30.09.2014
    2) daca verificai sursele observai ca sunt doua trusturi media diferite care sustin acelasi lucru.. iar legat de taxarea serviciilor de voce in roamingul national vine de la sursa nedezvaluita a celor de la Economica.
    3) Inca asteptam un punct de vedere de la RCS RDS cu care am luat legatura inca de Joi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Adblock Detected

Dacă îți place site-ul nostru te rugăm să-l adaugi în Whitelist-ul AdBlock. Mulțumim!