Contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor RCS&RDS
RCS&RDS a lansat in primavara acestui an noile pachete de comunicatii mobile, numite Digi Mobil Optim, totodata anuntand si un parteneriat pentru roaming national cu cei de la Vodafone Romania.
Toate bune si frumoase, mai ales ca in pachetul Digi Mobil Optim se afla si abonamentul cu 5 euro, cel care oferea minute nelimitate, nationale, internationale, cat si internet nelimitat. Acel abonament intens difuzat pe micile ecrane din Romania. Ei bine, contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor.
Treburile iau o intorsatura brusca in cazul serviciului de roaming national, serviciu gratuit si nelimitat, unde compania RCS&RDS a ales sa schimbe lucrurile cand vine vorba de contractele Digi Mobil Optim, necomunicand de la inceput ca internetul nu e nelimitat decat in anumite conditii, urmand ca in toamna acestui an apelurile efectuate prin intermediul retelei Vodafone sa fie contra cost.
Partea interesanta este asumarea responsabilitatii, RCS&RDS nesimtindu-se responsabil de astfel de decizii, fiind acoperit de clauza contractuala care permite modificarea contractului in timpul derularii, fara a putea fi reziliat. Da, ati inteles bine! Nu compania e de vina, ci clientul, deoarece nu si-a acordat cateva minute din timp pentru a citi contractul inainte de a-l semna, astfel ca majoritatea care au semnat un contract Digi Mobil Optim, nu stiau ca serviciile pot fi schimbate in timp. Insa, oficialii Vodafone Romania spun intr-o declaratie ca RCS&RDS trebuie sa isi asume responsabilitatea:
„RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”
Din luna octombrie, clientii vor plati o taxa pentru apelurile initiate atunci cand nu se afla in acoperirea 3G a retelei Digi Mobil, iar traficul de internet gratuit, dar efectuat prin reteaua 2G/3G Vodafone Romania/DigiMobilR este limitat la 100 MB/luna.
Si, cum in Romania totul este destul de permisiv, legislatia actuala nu considera modificarea unui contract telecom in timpul derularii o clauza abuziva, astfel ca orice companie care a mentionat un astfel de aspect intr-un contract incheiat cu un client, isi poate schimba serviciile, modificand tarifele si toate cele.
RCS&RDS vine si cu o clarificare oficiala privind contractele Digi Mobil Optim, dat fiind faptul ca un numar mare de clienti si-au aratat nemultumirea fata de acest caz: “Utilizarea datelor mobile în roaming naţional se poate face în limita a 100 MB în fiecare lună (până la 30.09.14). După consumarea traficului inclus, se limitează navigarea în reţeaua de date mobile în roaming naţional. Cei 100 MB oferiţi lunar pentru utilizarea internetului mobil în roaming naţional, sunt suplimentari faţă de traficul inclus pentru internet în cadrul abonamentului de voce. Anumite modele de telefoane necesită activarea opţiunii de date mobile în roaming. Ofertă promoţională cu 100 MB/luna gratuit pentru internet mobil în roaming naţional este valabilă în cadrul serviciilor de telefonie mobilă şi date mobile (pe telefon) ale RCS & RDS.”
Astfel, RCS&RDS a reusit sa isi bata joc de proprii clienti prin modificarea unor servicii in timpul derularii contractului, profitand de legislatia permisiva, dar si de naivitatea clientului de a nu citi contractul inainte de a-l semna. Totul ramane o surpriza din partea companiei, deoarece nu stim ce rasturnari de situatii mai pregatesc pentru proprii clienti.
Update: Deoarece tot ceea ce s-a precizat in acest articol s-a facut pe baza informatiilor date de publicatiile media mentionate mai jos, credem ca este normal sa contactam si noi operatorul pentru clarificari. Vom reveni cu detalii atunci cand RCS&RDS va raspunde la solicitarea noastra pe acest subiect.
UPDATE 3.09.2014: Desi operatorul telecom nu a publicat un comunicat oficial, exclusiv pentru a clarifica nelamuririle privind serviciile Digi Mobil Optim Nelimitat, iata ca au facut-o indirect prin anuntarea unei reduceri in cadrul aceluiasi abonament. Astfel, va invitam sa cititi cu atentie articolul din link-ul de mai jos:
UPDATE 25.09.2014: Intelegerea care urma sa expire la 30 septembrie dintre RCS&RDS si Vodafone a fost prelungita. RCS&RDS a anuntat ca a extins parteneriatul de roaming national cu Vodafone, astfel abonatii Digi Mobil vor primi acei 100MB/lunar gratuit pana la 31 Decembrie.
domnule „mare” jurnalist, matale din informatiile tale sti ca contractul cu vomafonu e semnat pe 2 ani de zile, de prin luna aprilie a.c. ? ai idee de ce beneficii are vomafone pe urma contractului cu rdsu? matale sti ca urmeaza in cel mai scurt timp posibil sa se monteze inca 6sau 8 sute de noi BTSuri, numai stiu numarul exact. Tot mata sti cumva ca rahatu asta de digi are in tren semnal si net unde alte retele nici macar 2g pt voce au?
are rost sa iti mai zic ca in unu din telefoane folosesc o cartela de digi din luna februarie si nu pot decat sa vad imbunatatiri.
tot la capitolu tepe, ti se pare normal sa existe oameni sub contract pe 6-8 ani la orange prin tot felu de abureli de a cumpara telefoane la reducere. Nici voma nici cosmo nu are asa contracte si apoi ne uitam la cifrele de afaceri ale operatorilor ca sa intelegem cum reuseste orange ul sa vinda acele abonamente exorbitante…
Toata lumea de la oras se plange ca nu are acoperire la gigi in afara orasului, dar ei parasesc orasul 10 zile pe an …
din pct de vedere jurnalistic tot articolu e varza, singurele surse citate sunt zf si economica care se bazeaza pe niste „surse interne” si asa de sigure si bune sunt sursele lor interne in cat, din disperare, unele departamente de retentie de la unele companii, pt a stopa migrarea in masa catre gigi, ofera si ei abonamente nelimitate cu 5 euro …
revolutia comunicatiei a inceput cu rebranduirea cosmoroumului cand a aparut brusc cosmote cu cartela de 2mii de minute, iar peste noapte s-au triplat numarul de btsuri cosmo, acum continua cu digi, asteptam culoarea lila de la T, pana una alta noi saracii folosim retele astea de sarantoci cu tepele de rigoare si va lasam pe voi sa folositi retele astea premium … acri mai sunt strugurii, zicea vulpea …
Rog modificarea datei de incheiere a contractului, data corecta este 31.03.2014(din graba si neatentie am scris 31.05)
In 31.05.2014, un reprezentant RCS & RDS, a venit la usa mea sa-mi cerseasca semnarea unui contract de fidelizare(retentie) pe 2 ani, in schimbul careia imi oferea o tableta WI-FI in mod gratuit(livrabila in 30 de zile), fara costuri suplimenta re, fara nicio alta obligatie financiara din partea mea, prin schimbarea vreunui serviciu furnizat(CATV, internet, telefonie fixa sau telefonie mobila, servicii deja contractate si furnizate) in vreo optiune mai performanta sa perceperea vreunei taxe suplimentare. Dupa ce am lamurit aceste aspecte cu agentul, am semnat contractul, prezentat sub forma unei unice coli, fata/verso de culoare verde. Dupa 60 de zile de la semnare, neprimind tableta si vazand ca taxa de abonament mi-a fost marita(nejustificat din punctul meu de vedere), am depus o sesizare scrisa, denuntand contractul pentru nonorarea promisiunii RCS & RDS cu privire la livrarea tabletei si pentru perceperea unor taxe suplimentare in mod nejustificat. In acel moment am fost informat verbal ca as fi semnat un contract de schimbare a abonamentului de telefonie mobila, pentru un pachet superior care atrage dupa sine o taxare suplimentara. Intreband unde in contractul semnat de mine apare acest lucru, mi s-a suger at depunerea acestei sesizari scrise catre directorul RCS & RDS, lucru pe care l-am si realizat. Dupa inca 45 de zile de la depunerea acestei sesizari(timp in care am platit abonamentul in forma lui actuala – suprataxat), am continuat sa fac atat sesizari telefonice, prin posta electronica si sa merg de cateva ori in audienta la sediul din Dr. Staicovici, primind raspuns abia dupa 46 de zile, fiind in acelasi timp informat ca pot merge la orice punct de prezenta/casierie RCS & RDS, unde pot primi actele aditionale care atesta ca eu am semnat modificarea pachetului de telefonie mobila ce atrage dupa sine o taxare suplimentara si care le confera dumnealor aceste drepturi. Intrand in posesia acestor copii xerox dupa actele aditionale(acte aditionale care ar fi trebuit sa le am in original, daca erau incheiate/semnate in prezenta mea/de mine), am ramas consternat vazand ca apar eu ca beneficiar in ele dar semnatura este a altcuiva si nici macar nu e asemanatoare cu a mea . In aceeasi zi, adica dupa eliberarea acestor copii dupa actele contrafacute, sunt anuntat telefonic de catre un reprezentant al RCS & RDS, ca-mi pot ridica tableta(dupa 106 zile de la semnarea contractului !!!). Drept urmare m-am adresat ANPC si am insistat sa fiu primit in audienta la departamentul juridic al RCS & RDS, unde am ajuns dupa multe insistente. Acolo, persoanele cu care m-am intalnit, nu constientizeaza gravitatea faptelor, adica falsul si uzul de fals, insista doar ca eu sa semnez un alt contract, cu actele aditionale semnate de data aceasta de mine. Nici pomeneala de a se face vreo ancheta interna in privinta fasificatorului, nici pomeneala de a-mi fi recalculate si scazute sumele platite in plus pina in acel moent, nici pomeneala sa ma roage sa le raman client sau sa-si ceara scuze. Cum raspunsul ANPC a fost ca nu e de competenta lor si sa ma adresez Politiei, iar Politia accepta in sila plangerea mea spunand ca se incadreaza la civil si nu la penal, postez si aici in speranta ca poate vor mai citi si alti inselati cu acest tip de fals si vor decide sa nu lase acesti escroci sa-si bata joc de noi.
domnule Florin Popovici, prin ceea ce am postat aici nu am facut pe nimeni „inutil” si nu cred sa fi adus cuiva ceva jigniri in special dumneavoastra, daca mai „mancam” unele litere este de multe ori din neatentie si sunt convins ca si dumneavoastra vi s-a intamplat acest lucru, imi pare rau ca trebuie sa o spun dar „inutil” este acest site si nu numai care posteaza ceea ce viseaza noaptea fara a fi 100% informatia corecta, induceti prin aceasta pe multi in eroare.
este o zicala ” daca scrii ceva fara sa fii sigur ca este asa atunci cu siguranta esti roman”
coborati cu picioarele pe pamant
cele bune tuturor
„a-ti” „orice modificari care se aduce la un contrat” .. aberant si inutil esti tu, domnule Gabriel, imi pare rau, ca trebuie sa ti-o spun.
Dragilor inainte de toate, tot ce se discuta aici este inutil,
Celor care au scris acest articol inainte de a posta aceasta prostie a-ti cerut celor de la Rcs-Rds un comunicat oficial in aceasta privinta? Atentie mare poate fi o denigrare publica la adresa acestei societati.
Eu am semnat un contract cu ei pentru un abonament optim nelimitat si nicaieri nu specifica aceste aberatii de mai sus.
Orice modificari care se aduce la un contrat deja semnat de catre una dintre parti cealalta parte poate sa renunte la acel contract fara obligatii, este lege in aceasta privinta, sunt convins ca cei de la Rcs stiu aceasta incat sa faca asemenea modificri.
succes tuturor
Nu mă refeream la faptul că fizic sunt scrise mici, ci la faptul că unii clienți le consideră neimportante și nu le citesc.
Dorele, tu nici nu ai cum sa semnezi , pentru ca limba romana este o necunoscuta pentru tine. PSIHOZA „A-TI”
Nemulțumirea oamenilor se refera la anunțul făcut de RCS, cum ca, din iulie, acoperirea națională vă fi disponibila și pentru date iar dacă tu crezi ca 100 MB înseamnă acoperire națională, mai bine ții telefonul închis când nu ești în zona de acoperire RCS…
Ce nu intalegeti dogi mobile are licenta in Romania numai pe reteaua 3G automat are o limita de acoperire, ei oferă nelimitat numai in reteaua 3G digi mobil si in limita acoperiri nationale, care din păcate este foarte scăzută, de multe ori chiar si pentru celelalte compani de telefonie mobila, extensia acestea fiind extrem de scumpa. De acces au ales sa contracteze un provaider de telefonie mobila concurent prin sistemul roming National , acuma vodafon oferă gratis romingul National doar pana in 30 septembrieca bonus, acuma orice persoana a semnat si a contractat servicile 3G digimobil primesc convorbiri nelimitate doar in reteaua lor exact cum scrie in contract deci nimic nelegal si neloial, consiliu concurentei nu se poate sesiza , vodafon fiind provaiderul de roming National dupa poate sa pună ce limite vor, si bineînțeles dupa data de 30 septembrie poate sa perceapa orice cost pentru minute si mb pe internet ca doar esti in roming tu nu ai semnat un acord cu ei , legea romingului exact cum ai merge intr-o tara străină . Deci nu ii nimic nelegal ne moral si neconcurent , legea romana permite asa ceva.ieftin dar platesti. Nu poti invinovati nici una dintre companiile telefonice,vodafonul chiar are un comunicat de presa pe tema asta.