Contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor RCS&RDS
RCS&RDS a lansat in primavara acestui an noile pachete de comunicatii mobile, numite Digi Mobil Optim, totodata anuntand si un parteneriat pentru roaming national cu cei de la Vodafone Romania.
Toate bune si frumoase, mai ales ca in pachetul Digi Mobil Optim se afla si abonamentul cu 5 euro, cel care oferea minute nelimitate, nationale, internationale, cat si internet nelimitat. Acel abonament intens difuzat pe micile ecrane din Romania. Ei bine, contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor.
Treburile iau o intorsatura brusca in cazul serviciului de roaming national, serviciu gratuit si nelimitat, unde compania RCS&RDS a ales sa schimbe lucrurile cand vine vorba de contractele Digi Mobil Optim, necomunicand de la inceput ca internetul nu e nelimitat decat in anumite conditii, urmand ca in toamna acestui an apelurile efectuate prin intermediul retelei Vodafone sa fie contra cost.
Partea interesanta este asumarea responsabilitatii, RCS&RDS nesimtindu-se responsabil de astfel de decizii, fiind acoperit de clauza contractuala care permite modificarea contractului in timpul derularii, fara a putea fi reziliat. Da, ati inteles bine! Nu compania e de vina, ci clientul, deoarece nu si-a acordat cateva minute din timp pentru a citi contractul inainte de a-l semna, astfel ca majoritatea care au semnat un contract Digi Mobil Optim, nu stiau ca serviciile pot fi schimbate in timp. Insa, oficialii Vodafone Romania spun intr-o declaratie ca RCS&RDS trebuie sa isi asume responsabilitatea:
„RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”
Din luna octombrie, clientii vor plati o taxa pentru apelurile initiate atunci cand nu se afla in acoperirea 3G a retelei Digi Mobil, iar traficul de internet gratuit, dar efectuat prin reteaua 2G/3G Vodafone Romania/DigiMobilR este limitat la 100 MB/luna.
Si, cum in Romania totul este destul de permisiv, legislatia actuala nu considera modificarea unui contract telecom in timpul derularii o clauza abuziva, astfel ca orice companie care a mentionat un astfel de aspect intr-un contract incheiat cu un client, isi poate schimba serviciile, modificand tarifele si toate cele.
RCS&RDS vine si cu o clarificare oficiala privind contractele Digi Mobil Optim, dat fiind faptul ca un numar mare de clienti si-au aratat nemultumirea fata de acest caz: “Utilizarea datelor mobile în roaming naţional se poate face în limita a 100 MB în fiecare lună (până la 30.09.14). După consumarea traficului inclus, se limitează navigarea în reţeaua de date mobile în roaming naţional. Cei 100 MB oferiţi lunar pentru utilizarea internetului mobil în roaming naţional, sunt suplimentari faţă de traficul inclus pentru internet în cadrul abonamentului de voce. Anumite modele de telefoane necesită activarea opţiunii de date mobile în roaming. Ofertă promoţională cu 100 MB/luna gratuit pentru internet mobil în roaming naţional este valabilă în cadrul serviciilor de telefonie mobilă şi date mobile (pe telefon) ale RCS & RDS.”
Astfel, RCS&RDS a reusit sa isi bata joc de proprii clienti prin modificarea unor servicii in timpul derularii contractului, profitand de legislatia permisiva, dar si de naivitatea clientului de a nu citi contractul inainte de a-l semna. Totul ramane o surpriza din partea companiei, deoarece nu stim ce rasturnari de situatii mai pregatesc pentru proprii clienti.
Update: Deoarece tot ceea ce s-a precizat in acest articol s-a facut pe baza informatiilor date de publicatiile media mentionate mai jos, credem ca este normal sa contactam si noi operatorul pentru clarificari. Vom reveni cu detalii atunci cand RCS&RDS va raspunde la solicitarea noastra pe acest subiect.
UPDATE 3.09.2014: Desi operatorul telecom nu a publicat un comunicat oficial, exclusiv pentru a clarifica nelamuririle privind serviciile Digi Mobil Optim Nelimitat, iata ca au facut-o indirect prin anuntarea unei reduceri in cadrul aceluiasi abonament. Astfel, va invitam sa cititi cu atentie articolul din link-ul de mai jos:
UPDATE 25.09.2014: Intelegerea care urma sa expire la 30 septembrie dintre RCS&RDS si Vodafone a fost prelungita. RCS&RDS a anuntat ca a extins parteneriatul de roaming national cu Vodafone, astfel abonatii Digi Mobil vor primi acei 100MB/lunar gratuit pana la 31 Decembrie.
Nu iti va comunica nimeni nimic in ceea ce priveste numarul maxim de minute pe care poti sa le vorbesti intr-o luna.Toti vorbesc ca o placa stricata: „aveti minute nelimitate in orice retea”,raspunsul pe care l-am primit de la fiecare operator cu care am vorbit.Atat.Din sursa sigura stiu ca avem cam 4000 minute pe luna.In momentul in care te apropii de acest prag, esti somat sa nu mai vorbesti pana luna viitoare.In caz contrar ti se inchid absolut toate abonamentele,inclusiv pachetul tv si net,fara drept de reconectare.Sunt niste nesimtiti.Eu personal nu vorbesc atat de mult intr-o luna,dar ma deranjeaza ca am fost mintit.Trebuia sa mi se spuna de la bun inceput ce semnificatie are cuvantul „nelimitat”.
În urmă cu o lună, ANCOM a publicat un comunicat de presă cu privire la abonamentele „nelimitate”. Din spusele lor, reiese faptul că respectiva companie telecom cu care se încheie contractul, trebuie să menționeze în contract TOATE condițiile, restricțiile și așa mai departe. Dacă nu sunt menționate, trebuie depusă o sesizare la ANCOM, căci operatorul are obligația de a-i comunica utilizatorului toate detaliile necesare, ca nu cumva să se trezească cu surprize neplăcute. Dacă nu vrei să decurgi la o sesizare, atunci ar trebui sunat la ei (RCS&RDS), ca să afli pragul rezonabil de minute consumate.
http://www.gadget-talk.ro/2014/09/26/restrictii-de-utilizare-operatori-telecom/
As dori sa aflu de la mai „marii intelepti” ai rcs-rds-ului,daca stie careva,care este limita la nelimitat?Spun asta pentru ca in urma deciziei de a opta pentru un abonament digi optim(nelimitat),am primit un sms prin care sunt anuntat ca generez un flux mare la serviciul de telefonie,desi nu am depasit pe nicuna dintre facturi 3500 minute.De ce nu au anuntat din start ca nelimitatul la ei inseamna de fapt un anumit numar de minute pe care sa nu-l depasesti?As prefera in locul nelimitatului sa primesc un numar de 5000 minute in orice retea!
Am vorbit 4100 minute (am un copil cu dizabilitati si sunt singur cu el trebuie sa vb mult in afara) si mi-au oprit telefonul. Deci nu e nelimitat. Am fot in audienta la ei si au spus ca cerceteaza doar cand am declarat ca voi protesta in fata sediului lor…
Ce pot sa zic…imi pare rau pentru ce ti se intampla.eu sunt foarte multumit de ei. Am optim 3 si cele 300 minute le vorbesc cu:maicamea-taicamiu(franta),fratemiu(austria),si soramea-SUA pe mobil si fix.am avut si eu neplaceri cand am plecat prin tara unde nu aveau semnal dar eu sunt multumit asa cu ei.iar de curand mi.am modificat abonamentul la 5e=500 min nationale si internationale.
Mi s-a spus ca in cazul meu nu mai e nimic de facut,pentru ca am ”fraudat” compania RCS/RDS!
Ar fi bine ca toti cei care au patit treaba asta sa faca ce am facut eu,sa faca reclamatii si sa apeleze la un avocat :)
Nicoleta, te rugam sa ne trimiti un email la contact@gadget-talk.ro, include si numarul tau de telefon, iar noi vom trimite mai departe catre reprezentantii RCS&RDS pentru a lamuri situatia ta.
Si eu personal am avut si am probleme cu compania RDS/RCS,am facut un abonament nelimitat la Digi,cu 5 Euro.Dupa 3000 de minute vorbite(in circa 3 saptamani) am fost atentionata ca vorbesc prea mult de catre o oficianta de la RDS Bucuresti.Am fost la sediul lor din TM,pentru ca acolo locuiesc si mi s-a spus ca nu este nici o problema ca nu generez un numar mare de minute asa cum a spus oficianta.Azi dimineata,surpriza!Telefonul restrictionat.Am facut reclamatie la RDS bineinteles.In urma reclamatiei raspunsul a fost ferm si clar :am fraudat compania prin folosirea in mod abuziv si excesiv a telefonului si nu se poate reconecta sub nicio forma!
Toate astea fiind spuse,cu facturile la zi,iar numarul de minute consumate a fost 4200 intr-o luna(ceea ce inseamna o medie de 2 ore,2 ore si jumatate pe zi)am ramas fara telefon mobil,fix (inca nu stiu daca si celelalte doua abonamente au fost afectate:cablu si internet)!!!Evident ca am sesizat din nou RDS,OPC si am contactat avocatul,iar maine incepem demersurile pentru instanta!
Daca noi le permitem,sa ne tinem gura!
in cazul dumitale, cred cu tarie ca falsificatorul este acea persoana care a batut la usa dumitale, i-ai semnat contractul, iar el a depus contractul la un sediu rds … trebuia sa faci o plangere penala la adresa individului
Un articol la comada Orange sau Vodafone. Tocmai ce v-am dat like, dar mi-am dat seama ce oameni sunteti si ca atare, voi anula like-ul. Nicaieri nu s-a specificat ca se va plati pentru apelurile in roaming.