Contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor RCS&RDS
RCS&RDS a lansat in primavara acestui an noile pachete de comunicatii mobile, numite Digi Mobil Optim, totodata anuntand si un parteneriat pentru roaming national cu cei de la Vodafone Romania.
Toate bune si frumoase, mai ales ca in pachetul Digi Mobil Optim se afla si abonamentul cu 5 euro, cel care oferea minute nelimitate, nationale, internationale, cat si internet nelimitat. Acel abonament intens difuzat pe micile ecrane din Romania. Ei bine, contractele Digi Mobil Optim aduc nemultumiri in randul clientilor.
Treburile iau o intorsatura brusca in cazul serviciului de roaming national, serviciu gratuit si nelimitat, unde compania RCS&RDS a ales sa schimbe lucrurile cand vine vorba de contractele Digi Mobil Optim, necomunicand de la inceput ca internetul nu e nelimitat decat in anumite conditii, urmand ca in toamna acestui an apelurile efectuate prin intermediul retelei Vodafone sa fie contra cost.
Partea interesanta este asumarea responsabilitatii, RCS&RDS nesimtindu-se responsabil de astfel de decizii, fiind acoperit de clauza contractuala care permite modificarea contractului in timpul derularii, fara a putea fi reziliat. Da, ati inteles bine! Nu compania e de vina, ci clientul, deoarece nu si-a acordat cateva minute din timp pentru a citi contractul inainte de a-l semna, astfel ca majoritatea care au semnat un contract Digi Mobil Optim, nu stiau ca serviciile pot fi schimbate in timp. Insa, oficialii Vodafone Romania spun intr-o declaratie ca RCS&RDS trebuie sa isi asume responsabilitatea:
„RCS&RDS este în întregime responsabil pentru ceea ce comunică şi este datoria fiecărui operator să îşi respecte promisiunea faţă de utilizatori”
Din luna octombrie, clientii vor plati o taxa pentru apelurile initiate atunci cand nu se afla in acoperirea 3G a retelei Digi Mobil, iar traficul de internet gratuit, dar efectuat prin reteaua 2G/3G Vodafone Romania/DigiMobilR este limitat la 100 MB/luna.
Si, cum in Romania totul este destul de permisiv, legislatia actuala nu considera modificarea unui contract telecom in timpul derularii o clauza abuziva, astfel ca orice companie care a mentionat un astfel de aspect intr-un contract incheiat cu un client, isi poate schimba serviciile, modificand tarifele si toate cele.
RCS&RDS vine si cu o clarificare oficiala privind contractele Digi Mobil Optim, dat fiind faptul ca un numar mare de clienti si-au aratat nemultumirea fata de acest caz: “Utilizarea datelor mobile în roaming naţional se poate face în limita a 100 MB în fiecare lună (până la 30.09.14). După consumarea traficului inclus, se limitează navigarea în reţeaua de date mobile în roaming naţional. Cei 100 MB oferiţi lunar pentru utilizarea internetului mobil în roaming naţional, sunt suplimentari faţă de traficul inclus pentru internet în cadrul abonamentului de voce. Anumite modele de telefoane necesită activarea opţiunii de date mobile în roaming. Ofertă promoţională cu 100 MB/luna gratuit pentru internet mobil în roaming naţional este valabilă în cadrul serviciilor de telefonie mobilă şi date mobile (pe telefon) ale RCS & RDS.”
Astfel, RCS&RDS a reusit sa isi bata joc de proprii clienti prin modificarea unor servicii in timpul derularii contractului, profitand de legislatia permisiva, dar si de naivitatea clientului de a nu citi contractul inainte de a-l semna. Totul ramane o surpriza din partea companiei, deoarece nu stim ce rasturnari de situatii mai pregatesc pentru proprii clienti.
Update: Deoarece tot ceea ce s-a precizat in acest articol s-a facut pe baza informatiilor date de publicatiile media mentionate mai jos, credem ca este normal sa contactam si noi operatorul pentru clarificari. Vom reveni cu detalii atunci cand RCS&RDS va raspunde la solicitarea noastra pe acest subiect.
UPDATE 3.09.2014: Desi operatorul telecom nu a publicat un comunicat oficial, exclusiv pentru a clarifica nelamuririle privind serviciile Digi Mobil Optim Nelimitat, iata ca au facut-o indirect prin anuntarea unei reduceri in cadrul aceluiasi abonament. Astfel, va invitam sa cititi cu atentie articolul din link-ul de mai jos:
UPDATE 25.09.2014: Intelegerea care urma sa expire la 30 septembrie dintre RCS&RDS si Vodafone a fost prelungita. RCS&RDS a anuntat ca a extins parteneriatul de roaming national cu Vodafone, astfel abonatii Digi Mobil vor primi acei 100MB/lunar gratuit pana la 31 Decembrie.
tot prin portare catre ce provider vrei tu.
un nr exista atata timp cat e in serviciu
Faci o noua cerere de portare de pe Digi inapoi pe Orange, la orice magazin Orange, numai atentie, nu te vor muta decat dupa ce ti-a inchis contul cu Digi, adica sa nu ai niciun fel disputa legala cu ei, sau datorii.
Salaut am si eu o intrebare…..cum pot sa-mi iau nr de orange inapoi sa nu mai fiu pe digi mobil ca astia mi-au portat nr de orange pe digi
Nu te supara dar asa inteleg si eu din site-ul rds: http://www.rcs-rds.ro/digimobil_acoperire_extinsa
„Primesti 100 MB/luna pentru date in roaming national, pe care ii poti utiliza GRATUIT pana la 31 Decembrie 2014.”
Deductia ar fi ca dupa acea data se plateste.
Poti tu te rog sa mai suni la ei (eu nu mai am abonament la ei) sa vedem daca au modificat?
In rest asa era la vremea aia, nici ei nu stiau daca dupa data aia va ramane gratuit sau nu. La vremea aia ii sunasem si eu. Niciodata n-am putut vb la telefon cand eram la mama, in Bucuresti care cica are acoperire 100%. Nici acum stick-ul de net nu merge acolo sau in alte zone centrale din Bucuresti. Si nu era de la aparatul meu, si alti prieteni au Digi si nici la ei n-a mers, fiecare cu alt aparat.
Nu cred sa fie asa ceva dar exista ‘nerespectarea termenilor contractuali’.
Fa o plangere scrisa cu nr de inregistrare la RDS in care sa spui ca n-ai semnal si ca fie remediaza problema si-ti dau banii inapoi pe timpul in care n-ai putut folosi serviciile pe care le-ai platit fie reziliezi contractul cu despagubiri (la fel banii inapoi pe timpul in care n-ai putut folosi serviciile pe care le-ai platit). Dupa ce primesti respunsul de la ei, daca nu te consideri multumita, fa o plangere la ANPC la care sa atasezi copii dupa toata corespondenta cu RDS si la rubrica ‘ce ceri’ spui: rezilierea contractului si toti banii plati inapoi.
Va dura cel putin doua luni, termenele pe care le au RDS (nu stiu sigur) si ANPC sa raspunda. ANPC chiar se ocupa, atat eu cat si prieteni am avut diverse plangeri si s-au rezolvat.
Treaba e ca lumea cam inghite ce zic corporatiile si de lene nu se duce la ANPC – altfel nu si-ar mai permite sa modifice cum vor contractele sau sa promita marea cu sarea si sa n-aiba macar un pahar cu apa!
Succes!
Si eu am primit acel SMS care era de la RDS, confirmat de ei si pe baza caruia am putut rezilia contractul fara costuri (dovedit in cont si facturi) dupa numai 5 luni.
Pe langa toate cele spuse de voi, pe langa faptul ca in buricul Bucurestiului n-ai semnal si daca intri in roaming national esti restrictionat desi abia ai vorbit 3-4 minute (fara net), m-a infuriat modificarea termenilor contractuali la fiecare 2 luni. Am facut contractul pentru tarifele in roaming iar la vreo 2 saptamani le-au marit de sunt mai mari decat cei de la care m-am portat.
Apoi treaba cu limitarea in roaming national.
Apoi SMS-ul cu 3000 international – evident am sunat imediat la ei si mi-au confirmat.
Ce nu inghit eu in toata treaba asta e incalcarea principiilor: nu poti sa spui ‘uite, ai abonament nelimitat’ si apoi sa vii sa spui ‘in limita a…’! Pai e nelimitat sau ce? In ritmul in care adauga limite, ajungi intr-un an sa ai cea mai proasta configuratie, dar numita in continuare nelimitat.
Si, culmea, pe care sa n-o poti folosi cand intri intr-o farmacie (parter) si fiind la coada sa vrei sa suni bolnavul sa-l intrebi ce sa-i iei! In buricul Bucurestiului!
Evident, fiecare face cum crede.
Ma alatur si eu voua, poate ma sfatuiti cu vreo lege care e in favoarea mea.
Am facut abonamentul al Digi pe data de 17 dec. Dupa o saptamana, observand ca nu se imbunatateste in niciun fel semnalul in casa (mentionez ca stau la 5 min de centru, nu in vreun sat), orice setari as face, am sunat la ei, le-am prezentat situatia, au spus ca va verifica cineva semnalul, bla, bla. Am intrebat si in cat timp se poate rezilia contractul, operatorul mi-a spus 14 zile lucratoare. Pt ca astazi, la inca o saptamana de la sesizare (care nu s-a rezolvat si nu cred ca se va rezolva pt ca pur si simplu sunt doar anumite zone unde nu am semnal si nu cred ca au ei cum sa masoare asta), sa sun din nou si sunt informata ca nu pot rezilia pt ca am facut contractul la sediu, nu la agenti. Am fost trimisa la sediu, sa fac cerere sa se asculte inregistrarea de saptamana trecuta unde am fost informata ca nu pot rezilia decat daca am intr-adevar probleme cu semnalul.
Eu am lucrat si la Vodafone si la partener Orange, dar nu ma mai ajuta memoria. Nu era o lege ca in 30 zile am dreptul sa reziliez un contract?
Sper sa primesc un raspuns de la voi :)
@Florin Popovici spui sa ne documentam inainte de a deschide gura.
n-ar fi valabil si pentru tine ?. Mentioneaza sursa informatiei tale, de unde rezulta taxarea de la 1 ian 2015?
eu m-am informat la rds serviciul clienti si nu exista asa ceva.
@Forin Popovici: De unde esti tu asa sigur ca se vor plati minutele prin roamingul national,din moment ce contractul a fost semnat pe 2 ani?
Plus ca sunt sigur ca intre timp au lucrat la marirea acoperirii.
ai factur pe 2 luni ca ai platit cu intarziere dar la casierie iti incaseaza doar o luna, esti deficienta rau fa si tu o imparteala si citeste .