Cumparatorii online europeni prefera sa achizitioneze de la retaileri internationali
Conform unui comunicat de presa trimis de catre cei de la UPS pe adresa redactie noastre – sapte din 10 cumpărători online din Europa au făcut achiziții de la comercianți internaționali, principalele motive fiind prețurile mai bune și dorința de a cumpăra un anumit brand sau produs. Potrivit studiului anual UPS Europe Pulse of the Online Shopper din 2017, aceste rezultate confirmă nu doar oportunitățile de care pot beneficia comercianții care intră în contact cu clienți din diferite țări, ci și necesitatea oferirii unei game largi de servicii personalizate pentru a satisface așteptările cumpărătorilor online.
Studiul arată că argumentele principale ale cumpărătorilor, atunci când fac achiziții de la comercianți dintr-o altă țară includ: siguranța plăților (75%); precizarea clară a costului total al comenzii, inclusiv taxele și comisioanele (72%); o politică de retur transparentă (63%); conversia prețurilor în moneda locală (63%) și rapiditatea livrării (62%).
„Datorită internetului, activitatea de shopping a devenit globală, permițând comercianților să-și plaseze și să-și vândă produsele clienților din întreaga lume. Cercetările noastre arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii europeni online fac achiziții din alte țări. Acest lucru oferă nenumărate oportunități atât pentru micii comercianți, cât și pentru retailerii mari care doresc să-și extindă afacerile”, a declarat Abhijit Saha, vicepreședinte Marketing, UPS Europe. „Misiunea UPS este de a-i ajuta pe aceștia să facă afaceri oriunde în lume la fel de ușor ca în țara de origine”.
Potrivit studiului UPS, majoritatea cumpărătorilor europeni online (96%) au făcut achiziții din marketplace, adică platforme online pentru terți comercianți. 67% dintre aceștia au menționat ca motive pentru cumpărarea din marketplace și nu de la un retailer, prețurile mai bune, iar 43% au indicat gama mai largă de produse din fiecare categorie.
Mai mult de jumătate (52%) dintre cumpărătorii online din Europa iau în considerare opțiunile de livrare oferite atunci când caută și selectează produse online, în timp ce 75% cred că returul gratuit este important. În plus, 63% dintre cumpărători sunt interesați de serviciile de expediere a coletelor în locații alternative cu program prelungit, dacă taxele sunt mai mici decât în cazul livrării la domiciliu.
Retailerii trebuie să adopte o abordare „mobile first”, deoarece gradul de utilizare a smartphone-urilor pentru efectuarea de cumpărături este în creștere. Potrivit studiului, 43% dintre utilizatorii de smartphone au făcut achiziții de pe telefon. Cumpărătorii online folosesc dispozitivele mobile pentru mai multe activități legate de shopping, inclusiv pentru a localiza magazine sau pentru a obține informații legate de anumite magazine (78%), pentru a urmări o comandă (78%) și pentru a compara prețurile (75%).
Aceste cifre statistice se reflecta tot mai mult si in numarul in crestere de cumparatori online din Romania, care, la fel cauta sa achiztioneze de pe siteuri precum Amazon, eBay, AliExpress si mai nou de pe site-uri retail din Asia, precum Gearbest. Aceasta crestere se datoreaza pretului mult mai atractiv, a faptului ca au posibilitatea de a primi marfa comandata online fara cost de livrare, dar si a nenumaratelor sesizari ale romanilor, care ii suspecteaza intr-un fel sau altul pe retailerii locali de reduceri fictive de pret.
Studiul acesta îmi dă de gândit…..avem încredere mai mare în străinătate decât în piața proprie și văd că prețul este primul criteriu de departajare.
Și mai este chestia aia generală: umbli după noutăți că să fi primul din tovarășii tăi care au achiziționat ceva nemaipomenit la un preț minim. Românul din fire este lăudăros indiferent de ”zodie”!
De acord este mult mai usor mai practic si preturile bune
E de înțeles acest fenomen! Produsele ajung acasă și cu preturi mai mici decât cele din România
Online ,diversitatea produselor este mult mai mare.
Total de acord, orice ne simplifica viata si ne scuteste de timp irosit de pomana este de mare ajutor.Oricine se orienteaza catre preturi atractive si catre o cat mai mare transparenta.
Din cate vad mai multe persoane au preferinta de a face cumapaturi online…si sunt de acord ca sunt una din acele persoane care face cumparaturi online…economisesc mult timp si pot sa zic ca sunt niste preturi foarte mici….un pret foarte atractiv
…….doar ce.ti primesti produsul cumparat acasa…….pur si simplu fara batai de cat….
Toți mai mulți au început sa faca cumpărături online deoarece preturile sunt mai accesibile,economisești timpul
Cuvântul de ordine…transparenta,strategia de a câștiga clienți, seriozitate și nu în ultimul rand siguranță, Oamenii vor sa simplifice cumpărăturile online fără prea mari batai de cap,raportul calitate-pret sa fie cel expus pe site și pretul de achiziționare sa fie cel real fără costuri suplimentare.Firmele au înțeles ca online se pot câștiga ușor dar e mai greu sa ii păstrezi.
Cred și eu. Sunt multe produse de calitate și au prețuri foarte bune, de la producători cu o încredere mai mare! 😁
Cumpărăturile online prind din ce in ce mai mult la oameni pt că sunt mai convenabile, poți alege dintr-o gamă variată de oferte, sa compari preturile, calitatea, etc.